Spotify tworzy konkurencję dla Clubhouse
Spotify Greenroom to uruchomiona właśnie aplikacja dyskusji na żywo, mająca stanowić konkurencję dla Clubhouse.
Uruchomienie Spotify Greenroom następuje trzy miesiące po tym, jak Spotify przejął Betty Labs, dewelopera platformy społecznościowej Locker Room. Należąca do dewelopera aplikacja Greenroom w nowej odsłonie jest dostępna na ponad 135 rynkach na systemy operacyjne iOS i Androida. Aplikacja pozwoli każdemu użytkownikowi Spotify na prowadzenie lub uczestnictwo w grupowych czatach audio na żywo.
Spotify chce konkurować z Clubhouse
Gospodarze czatów audio będą mogli również ubiegać się o fundusz twórców Spotify, który zostanie otwarty jeszcze tego lata i pozwoli uczestnikom na otrzymywanie wypłat za ich pracę w Greenroom. Każdy twórca, który ukończył 18 lat i mieszka w Stanach Zjednoczonych, może ubiegać się o wypłaty z funduszu, o ile nie ma jeszcze podpisanej umowy handlowej ze Spotify.
- Wierzymy, że Spotify ma szansę nie tylko umożliwiać transmisje na żywo, ale przyspieszyć wzrost całej kategorii - napisano w komunikacie firmy.
Serwis streamingu audio Spotify na koniec 2020 roku miał 345 mln użytkowników, z czego 155 mln to abonenci kont premium. Liczba płacących użytkowników wzrosła rok do roku o 11 mln. Platforma zapowiada podwyżki abonamentów na 25 rynkach.
Clubhouse to nowa sieć społecznościowa, o której coraz głośniej mówi się w internecie. Aplikacja z ascetycznym zestawem opcji uchodzi za szczególną i elitarną, m.in. ze względu na niełatwy dostęp oraz możliwość dyskutowania na żywo w sieci ze znanymi postaciami ze świata show biznesu czy nowych technologii. Do tej pory w specjalnych pokojach w Clubhouse pojawili się jako dyskutanci m.in. Oprah Winfrey, Mark Zuckerberg, Ashton Kutcher, Lindsay Lohan oraz Elon Musk.
W platformę Clubhouse zainwestowali Andreessen Horowitz, DST Global, Tiger Global oraz Elad Gil.
Dołącz do dyskusji: Spotify tworzy konkurencję dla Clubhouse