Spada sprzedaż pism komputerowych. „CD Action” najchętniej kupowany
W I kwartale 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach komputerowych był „CD Action”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC World”.
Średnia sprzedaż ogółem poświęconego grom magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2014 roku wyniosła 86 944 egz., czyli o 3,85 proc. mniej niż w I kwartale 2013 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugą pozycję zajął komputerowy magazyn „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 65 751 egz., po spadku o 14,83 proc.
Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 11,78 proc. i ostatecznie wyniósł 30 680 egz.
Najwięcej stracił „PC World” (IDG Poland), który spadł z miejsca czwartego na piąte. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się bowiem o 44,81 proc. i wyniosła 12 985 egz.
ZKDP |
I kwartał |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
CD Action |
128 495 |
86 944 |
86 944 |
131 458 |
90 423 |
90 423 |
PC Format |
122 999 |
65 751 |
65 751 |
129 944 |
77 196 |
77 196 |
Komputer Świat |
51 325 |
30 680 |
30 680 |
64 495 |
34 778 |
34 778 |
Chip |
21 174 |
15 445 |
15 445 |
28 667 |
18 957 |
18 957 |
PC World |
24 333 |
12 985 |
12 985 |
40 000 |
23 527 |
23 527 |
W marcu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „CD Action” w porównaniu do marca 2013 roku zmniejszyła się o 15,58 proc. do 97 170 egz. Drugie miejsce zajął „PC Format” (62 228 egz.; w dół o 33,45 proc.), a trzecie - „Komputer Świat” (26 290 egz.; w dół o 25,02 proc.).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „PC World - było to 46,36 proc.
ZKDP |
marzec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
CD Action |
129 976 |
97 170 |
97 170 |
129 982 |
115 108 |
115 108 |
PC Format |
123 000 |
62 228 |
62 228 |
139 831 |
93 504 |
93 504 |
Komputer Świat |
49 998 |
26 290 |
26 290 |
61 992 |
35 061 |
35 061 |
Chip |
20 500 |
15 005 |
15 005 |
28 000 |
19 000 |
19 000 |
PC World |
22 000 |
12 262 |
12 262 |
40 000 |
22 858 |
22 858 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż pism komputerowych. „CD Action” najchętniej kupowany