Spada sprzedaż “Faktu” i "SE”, rośnie “Pulsu Biznesu”
W lipcu 2010 roku ponownie spadła sprzedaż większości dzienników ogólnopolskich - najwięcej stracił "Fakt” a minimalnie zyskała “Rzeczpospolita”. Szczegóły w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Średnie "rozpowszechnianie płatne razem” tej gazety w lipcu 2010 r. wyniosło 434 041 egz., czyli o 7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 327 944 egz., czyli o 6 proc. mniej niż w lipcu 2009 roku.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył sprzedaż o 7 proc. do 177 933 egz.
Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w czerwcu wynik na poziomie 134 852 egz., co oznacza wzrost o 0,4 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.
"Rzeczpospolita" wyprzedziła piąty "Dziennik Gazetę Prawną" (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną". Średnia sprzedaż "DGP" wyniosła 101 126 egz., czyli o prawie 40 tys. egz. więcej niż w lipcu 2009. r wynosiła sprzedaż “Gazety Prawnej” ("Dziennik" miał wtedy rozpowszechnienie płatne razem na poziomie 81 015 egz.).
Tytuł | lipiec | |||
Wirtualnemedia.pl | 2010 | 2009 | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy |
Rozpowszechnianie płatne razem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpowszechnianie płatne razem |
Fakt | 582 539 | 434 041 | 633 043 | 466 860 |
Gazeta Wyborcza | 429 817 | 327 944 | 465 131 | 348 115 |
Super Express | 315 330 | 177 933 | 312 746 | 190 813 |
Rzeczpospolita | 186 258 | 134 852 | 176 551 | 134 264 |
Dziennik Gazeta Prawna | 134 493 | 101 126 | 79 706 | 62 263 |
Przegląd Sportowy | 91 220 | 52 965 | 103 699 | 61 230 |
Puls Biznesu | 20 862 | 17 414 | 20 244 | 16 513 |
Futbol News | 53 340 | 8 163 | - | - |
Parkiet | 16 366 | 7 904 | 15 538 | 7 512 |
W lipcu 2010 r. w porównaniu z czerwcem 2010 spadła sprzedaż największych dzienników ogólnopolskich – najwięcej stracił “Futbol News” (spadek o 42 proc.).
Tytuł | 2010 | |||
Wirtualnemedia.pl | lipiec | czerwiec | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy |
Rozpowszechnianie płatne razem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpowszechnianie płatne razem |
Fakt | 582 539 | 434 041 | 610 025 | 436 269 |
Gazeta Wyborcza | 429 817 | 327 944 | 425 723 | 319 937 |
Super Express | 315 330 | 177 933 | 319 269 | 175 357 |
Rzeczpospolita | 186 258 | 134 852 | 206 093 | 141 692 |
Dziennik Gazeta Prawna | 134 493 | 101 126 | 144 097 | 100 168 |
Przegląd Sportowy | 91 220 | 52 965 | 92 433 | 50 593 |
Puls Biznesu | 20 862 | 17 414 | 22 547 | 18 996 |
Futbol News | 53 340 | 8 163 | 63 846 | 14 175 |
Parkiet | 16 366 | 7 904 | 17 028 | 8 781 |
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż “Faktu” i "SE”, rośnie “Pulsu Biznesu”
Oznacza to, że nakład wynosi 100.000 zł obecnie, ale rok temu było 140.000.