SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada sprzedaż “Faktu” i "SE”, rośnie “Pulsu Biznesu”

W lipcu 2010 roku ponownie spadła sprzedaż większości dzienników ogólnopolskich - najwięcej stracił "Fakt” a minimalnie zyskała “Rzeczpospolita”. Szczegóły w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Średnie "rozpowszechnianie płatne razem” tej gazety w lipcu 2010 r. wyniosło 434 041 egz., czyli o 7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 327 944 egz., czyli o 6 proc. mniej niż w lipcu 2009 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył sprzedaż o 7 proc. do 177 933 egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w czerwcu wynik na poziomie 134 852 egz., co oznacza wzrost o 0,4 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.

"Rzeczpospolita" wyprzedziła piąty "Dziennik Gazetę Prawną" (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną". Średnia sprzedaż  "DGP" wyniosła 101 126 egz., czyli o prawie 40 tys. egz. więcej niż w lipcu 2009. r  wynosiła sprzedaż “Gazety Prawnej” ("Dziennik" miał wtedy rozpowszechnienie płatne razem na poziomie 81 015 egz.).  

Tytuł lipiec
Wirtualnemedia.pl 2010 2009
ZKDP Średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne
razem
Średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne
razem
Fakt 582 539 434 041 633 043 466 860
Gazeta Wyborcza 429 817 327 944 465 131 348 115
Super Express 315 330 177 933 312 746 190 813
Rzeczpospolita 186 258 134 852 176 551 134 264
Dziennik Gazeta Prawna 134 493 101 126 79 706 62 263
Przegląd Sportowy 91 220 52 965 103 699 61 230
Puls Biznesu 20 862 17 414 20 244 16 513
Futbol News 53 340 8 163 - -
Parkiet 16 366 7 904 15 538 7 512

 
 W lipcu 2010 r. w porównaniu z czerwcem 2010 spadła sprzedaż największych dzienników ogólnopolskich – najwięcej stracił “Futbol News” (spadek o 42 proc.). 

Tytuł 2010
Wirtualnemedia.pl lipiec czerwiec
ZKDP Średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne
razem
Średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne
razem
Fakt 582 539 434 041 610 025 436 269
Gazeta Wyborcza 429 817 327 944 425 723 319 937
Super Express 315 330 177 933 319 269 175 357
Rzeczpospolita 186 258 134 852 206 093 141 692
Dziennik Gazeta Prawna 134 493 101 126 144 097 100 168
Przegląd Sportowy 91 220 52 965 92 433 50 593
Puls Biznesu 20 862 17 414 22 547 18 996
Futbol News 53 340 8 163 63 846 14 175
Parkiet 16 366 7 904 17 028 8 781


 
 

Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż “Faktu” i "SE”, rośnie “Pulsu Biznesu”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
apple
gratulacje dla GW 0 sprzedaż z miesiąca na miesiaca leci na łeb na szyje ;)
20 12
odpowiedź
User
JMP
Dokładnie mówiąc, to GW z miesiąca na miesiąc urosła:)) Patrz druga tabela.
20 12
odpowiedź
User
Autorytet Moralny
A propos wyniku DzGP, jeżeli gazeta powstała z połączenia dwóch to powinno się ich wynik sumować.
Oznacza to, że nakład wynosi 100.000 zł obecnie, ale rok temu było 140.000.
20 12
odpowiedź