SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sopot Top Of The Top Festival miał 1,7 mln widzów

Pierwsza edycję Sopot Top Of The Top Festival oglądało w Polsacie 1,74 mln widzów, a stacja w czasie transmisji z Opery Leśnej wygrała z konkurencją. - Jesteśmy umiarkowanie zadowoleni - mówi nam Marcin Perzyna, dyrektor festiwalu. W planach jest kolejna edycja.

Pierwszego dnia imprezy zorganizowano koncert „Top of the Top”, w którym o nagrodę Bursztynowego Słowika rywalizowali wykonawcy z 15 krajów Europy - najpopularniejsi w swoich państwach, ale raczej nieznani w Polsce. Obejrzało go 1,6 mln widzów, a udział stacji wyniósł 14,66 proc. w grupie 4+ i 15,04 proc. w 16-49.

Natomiast drugi dzień składał się z dwóch części. O 20.00 rozpoczął się koncert „50 lat zespołu The Beatles”, w którym Polscy artyści wykonali największe przeboje brytyjskiej grupy. Śledziło go 1,92 mln osób, a udziały wyniosły odpowiednio 16,56 proc. i 14,66 proc. Z kolei transmitowany od ok. 22.00 koncert towarzyszący „Muzodajnia gwiazd” z popularnymi, polskimi artystami miał najwyższe udziały w ryku wynoszące odpowiednio 19,49 proc. i 20,34 proc., a jego widownia uplasowała się na poziomie 1,92 ml osób.

Średnio Polsat w czasie transmisji z imprezy osiągnął 16,31 proc. udziału w grupie widzów 4+, co dało mu w niej pozycję lidera rynku. Na drugim miejscu znalazła się Dwójka z udziałem wynoszącym 15,13 proc., która nadawała w tym czasie kabarety oraz filmy fabularne. Dalsze miejsca zajęły: TVN (13,58 proc., filmy) oraz TVP1 (12,96 proc., filmy i seriale). Z kolei w grupie komercyjnym 16-49 Polsat miał 16,32 proc. udziału i zajął drugie miejsce za TVN (18,79 proc.). Słabiej od kanału transmitującego festiwal wypadły: TVP2 (13,58 proc.) i TVP1 (12,96 proc.).

- Pierwsze koty za płoty. Zakładaliśmy, że pierwsza edycja nie będzie jakimś bardzo dużym sukcesem. Staraliśmy się połączyć tradycję z nową koncepcją, nowa formuła to był odważny pomysł. Jesteśmy umiarkowanie zadowoleni z wyników, ale mamy apetyt na więcej - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Perzyna. Jego zdaniem, zbudowanie stabilnej marki festiwalu wśród widzów to kwestia trzech lat. Perzyna podaje przykład stworzonych przez stację od podstaw TOPtrendów, które np. w drugim roku istnienia zanotowały udział w rynku na poziomie 13,5 proc., a w ostatnich latach ich wyniki nie schodzą poniżej 20 proc. (w tym roku obejrzało je średnio 2,72 mln widzów, a udział stacji wyniósł 24,02 proc.; więcej na ten temat).

Według Nielsena, cennikowe wpływy z reklam nadawanych przy Sopot Top Of The Top Festival wyniosły 4,98 mln zł (dane bez rabatów). Koszty imprezy podzielone były między Polsat oraz miasto Sopot. - Zrobiliśmy już pierwsze, gorące podsumowanie z miastem i zarządem Polsatu, nie ma powodu, by nie robić kolejnej edycji - mówi nam Perzyna.



Oglądalność Sopot Top Of The Top Festival 2012

WIRTUALNEMEDIA.PL Wszyscy 4+   16-49
Data   Start Koniec AMR SHR % SHR %
24-08-2012   20:05 23:41 1 602 262 14,66% 15,04%
25-08-2012 50 LAT THE BEATLES 20:00 21:41 1 920 714 16,56% 14,66%
25-08-2012 MUZODAJNIA.GWIAZD 21:56 23:44 1 827 858 19,49% 20,34%
średnia 1 742 323 16,31% 16,32%


  Widownia konkurencji w czasie nadawania festiwalu

Stacja Wszyscy 4+    16-49
AMR SHR % SHR %
Polsat – SF 1 742 323 16,31% 16,32%
TVP2 1 628 038 15,13% 14,02%
TVN 1 462 090 13,58% 18,79%
TVP1 1 394 862 12,96% 10,88%

Dołącz do dyskusji: Sopot Top Of The Top Festival miał 1,7 mln widzów

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janeta
żaluje ze nie zostalam przed telewizorem, siedzialam w sekotorze M w Sopocie i widziala tylko plecy operatorw. chamstwo, zupelnienie nieudana zabawa, Zwracam sie o zwrot pieniedzy za bilety!
Moze ktos jeszcze siedzial w super sktorze M?
0 0
odpowiedź
User
gacek
Wszystko ok. po za programem festiwalu. Uważam, że zaproszeni artyści ( w szczególności do konkursu) reprezentowali bardzo niski poziom artystyczny. Ja z konkursu bym zrezygnował na poczet zaproszenia jakiejś gwiazdy zagranicznej. Rozumiem, że Polsat dąży to konkursu, który będzie transmitowany przez telewizje z innych krajów, co może oczywiście przyczynić się do promocji naszego kraju, ale z drugiej strony może lepiej, żeby Polska nie kojarzyła się z aż taką tandetą. Konkurs Beatlesowski to dobry pomysł, ale śpiewanie piosenek po angielsku przez większość artystów było niestety żenujące. Muzodajnia jak muzodajnia. Jest to jakiś ranking i nie ma co z nim dyskutować.
0 0
odpowiedź
User
@gacek
Polsat od dawna dąży donikąd. Pomysł, ze ten festiwal miałby promować nasz kraj i byc kupowany przez zagranicę jest ksiezycowy
0 0
odpowiedź