"Smakuj świadomie" - zachęca producent Milki
Firma Mondelēz International, producent m.in. czekolady Milka wystartowała z kampanią pod hasłem „Smakuj Świadomie”. Jej celem jest zwrócenie uwagi konsumentów na znaczenie jedzenia przekąsek w uważny sposób oraz wielkość spożywanych porcji.
Zgodnie z wynikami najnowszego globalnego badania trendów konsumenckich State of Snacking1 przeprowadzonego przez Mondelēz International wynika, że przekąski nadal zajmują ważne miejsce w diecie konsumentów – 88 proc. respondentów zadeklarowało, że sięga po nie codziennie.
Jednocześnie konsumenci są bardziej świadomi wpływu swoich wyborów żywieniowych na swoje zdrowie psychiczne i fizyczne. Korzystają z nich w celu zwiększenia energii (75 proc.), poprawy nastroju (74 proc.), i kondycji (70 proc.). Trzy na cztery osoby (78 proc.) przyznały, że bardziej doceniają przekąski, gdy spożywają je świadomie.
– Budowanie wiedzy na temat świadomego spożywania przekąsek jest na stałe wpisane w misję Mondelēz International, jako odpowiedzialnego producenta działającego w branży spożywczej. W praktyce idea ta oznacza, że powinniśmy podchodzić do jedzenia z intencją i uwagą, która polega na byciu świadomym tego, co chcemy zjeść, dlaczego jemy i jak się czujemy – podkreśla Rimi Obra-Ratwatte, liderka europejskiego zespołu ds. strategii i komunikacji żywieniowej w Mondelēz International.
W ramach kampanii eksperci ds. żywienia i trenerzy ds. mindful snacking będą przekazywać wartościową dla konsumentów wiedzę na temat informacji na etykietach produktów, wielkości porcji oraz tego jakie korzyści płyną z uważnego jedzenia, i jak to się robi w praktyce.
Poprzez kampanię „Smakuj Świadomie” Mondelez w Polsce rozpoczyna realizację długoterminowego zobowiązania edukacyjnego w obszarze świadomego odżywiania, zachęcając w niej smakoszy do uważnego delektowania się każdym kęsem i zwracania uwagi na wielkość porcji.
Aby wzmocnić wartość merytoryczną kampanii i wesprzeć treści edukacyjne badaniami naukowymi, firma nawiązała współpracę ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, która objęła kampanię patronatem honorowym. W tworzeniu materiałów edukacyjnych firmę wspiera także Martyna Smolińska, uznana ekspertka w dziedzinie dietetyki i świadomego odżywiania, która dba również o to, żeby prezentowane treści odpowiadały realnym potrzebom osób, które zwracają uwagę na zbilansowaną dietę.
Kampania jest realizowana w kilku etapach. W pierwszej kolejności działania edukacyjne były skierowane do pracowników firmy. Kolejny etap to ogólnopolska kampania edukacyjno-społeczna. Jednym z jej elementów są treści edukacyjne udostępniane przez media online i offline, a także działania dla społeczności lokalnych, w okolicy których firma posiada fabryki. To tam eksperci Mondelez we współpracy z lokalnymi ośrodkami, zorganizują cykl spotkań nt. świadomej relacji z pożywieniem. Będą one skierowane do osób, które chcą poszerzyć wiedzę w szczególnie ważnym obszarze dotyczącym żywienia i uważności na to, co i w jaki sposób konsumują.
W związku ze startem kampanii, uruchomiono także stronę snackmindful.com/pl/, na której można dowiedzieć się więcej o tym, czym jest świadome spożywanie przekąsek. Jej adres już teraz można znaleźć na opakowaniach wybranych produktów firmy.
Dołącz do dyskusji: "Smakuj świadomie" - zachęca producent Milki