Sieci e-reklamowe: IDMnet przed ARBO i Google (raport)
W czerwcu br. IDMnet był największą siecią reklamową w polskim internecie. W porównaniu z majem wyprzedził ARBOinteractive. Natomiast trzecie miejsce utrzymało Google.
Serwisy z sieci IDMnet w czerwcu br. odwiedziło ponad 1,3 mln użytkowników więcej niż w maju. Dzięki temu sieć zyskała prawie 7 punktów procentowych zasięgu i awansowała na pierwsze miejsce.
>>> Megapanel z czerwca: Facebook przed Interią, NK.pl przed Allegro
Największe sieci reklamowe w polskim internecie (dane z czerwca br.) | |||
lp | nazwa | użytkownicy | zasięg |
1 | IDMnet | 18 611 630 | 98,43% |
2 | Grupa ARBOinteractive | 17 902 167 | 94,68% |
3 | ARBOnetwork | 17 486 725 | 92,48% |
4 | AdTotal | 13 456 005 | 71,16% |
5 | Evolution Media Net | 12 190 324 | 64,47% |
6 | Ad-vice | 11 828 980 | 62,56% |
7 | Glossy Media | 11 634 997 | 61,61% |
8 | 4clover sieć kobieca | 9 260 902 | 48,98% |
9 | BizOn media | 8 668 446 | 45,84% |
10 | BusinessAdNetwork | 7146092 | 37,79% |
11 | PinkPoland | 5 658 711 | 29,93% |
12 | Budowia | 4 768 082 | 25,22% |
13 | ZdrowieNet | 4 185 089 | 22,13% |
14 | Grupa Spolecznosci.pl | 3 906 816 | 20,66% |
15 | AdAction Network | 3 729 537 | 19,72% |
16 | BUDOWNICTWOonline | 2 210 082 | 11,69% |
17 | Grupa Blomedia | 1 033 410 | 5,47% |
18 | SPORTSonline | 755 533 | 4,00% |
19 | STYLonline | 425 924 | 2,25% |
Redefine | - | 72,73% | |
Największe portale w polskim internecie z własnymi biurami reklamowymi (dane z czerwca br.) | |||
lp | nazwa | użytkownicy | zasięg |
1 | Grupa Google | 17 392 685 | 91,98% |
2 | Grupa Onet.pl | 13 800 519 | 72,98% |
3 | Grupa Wirtualna Polska - Orange | 12 738 830 | 67,37% |
4 | Youtube.com* | 11 921 554 | 63,05% |
5 | Grupa Nk.pl | 11 795 581 | 62,38% |
6 | Grupa Allegro.pl | 11 792 658 | 62,37% |
7 | Grupa Gazeta.pl | 11 740 384 | 62,09% |
8 | Facebook.com** | 11 577 886 | 61,23% |
9 | Grupa Interia.pl | 11 368 383 | 60,12% |
10 | Grupa O2.pl | 10 158 227 | 53,72% |
11 | Grupa GG Network | 5 342 413 | 28,25% |
12 | Grupa Ringier Axel Springer | 5 156 331 | 27,27% |
13 | Grupa Microsoft | 5 107 557 | 27,01% |
14 | Grupa Polskapresse | 4 975 414 | 26,31% |
15 | Grupa Money.pl | 4 723 466 | 24,98% |
16 | Grupa Next Infor | 4 690 977 | 24,81% |
17 | Grupa Panorama Firm | 4 031 184 | 21,32% |
18 | Grupa Edipresse.pl | 3 006 785 | 15,90% |
19 | Grupa IDG | 1 679 183 | 8,88% |
* YouTube należy do Google, które zajmuje się też sprzedażą w nim reklam | |||
** Reklamy na Facebooku sprzedaje w Polsce również Grupa ARBOinteractive |
Pozycję lidera na rzecz IDMnetu utraciła Grupa ARBOinteractive, której strony zanotowały w czerwcu prawie 500 tys. real users i ok. 2,5 punktu proc. zasięgu więcej niż miesiąc wcześniej.
Na trzecim miejscu pozostało Google, którego serwisy w skali miesiąca zyskały ok. 200 tys. polskich użytkowników. Natomiast wśród polskich portali horyzontalnych największy zasięg reklamodawcom oferował Onet. Należąca do Wirtualnej Polski sieć AdTotal miała większy zasięg niż wszystkie strony WP i Orange. Za to sieci reklamowe Agory - Glossy Media i BusinessAdNetwork - mają mniejsze zasięgi niż Grupa Gazeta.pl.
>>> Megapanel: najpopularniejsze serwisy tematyczne w czerwcu
W zestawieniu znalazły się również należące do IDMnetu sieci tematyczne 4clover, AdAction network, Budowia i ZdrowieNet oraz sieci ARBOnetwork i BizOn media z portfolio Grupy ARBOinteractice.
Powyższe zestawienie przygotowano na podstawie danych z badania Megapanel PBI/Gemius.
Dołącz do dyskusji: Sieci e-reklamowe: IDMnet przed ARBO i Google (raport)