Serwisy motoryzacyjne: Auto-swiat.pl przed Autokult.pl, w dół Moto.wp.pl, Autocentrum.pl i Poboczem.pl (TOP10)
Wśród serwisów o motoryzacji z treściami dziennikarskimi na czele niezmiennie są Auto-swiat.pl i Autokult.pl. W skali roku zanotowały duże wzrosty zasięgów, podobnie jak Moto.pl, Motodakty.pl i sekcja motoryzacyjna na Dziennikzachodni.pl Sporo straciły natomiast Moto.wp.pl, Autocentrum.pl i Poboczem.pl.
W lutym br. Auto-swiat.pl, serwis tygodnika wydawanego przez Ringier Axel Springer Polska, odwiedziło 3,37 mln realnych użytkowników, czyli 11,81 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali na stronie 12,93 mln odsłon, a każdy spędził na niej przeciętnie 3 minuty i 56 sekund - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Z kolei Autokult.pl (Grupa Wirtualna Polska) przy 3,22 mln użytkowników zanotował 12 mln odsłon oraz 18 minut i 9 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Natomiast sekcja motoryzacyjna WP.pl miała 1,57 mln odwiedzających, 8,07 mln odsłon oraz 4 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
W zestawieniu są też witryny należące do wydawców innych czołowych portali horyzontalnych. Dział motoryzacyjny Interii zanotował 2,13 mln użytkowników i 9,99 mln odsłon, należący do Grupy Interia serwis Poboczem.pl - 367,1 tys. użytkowników i 1,2 mln odsłon, a Moto.pl (Grupa Gazeta.pl) - 1,74 mln użytkowników i 4,73 mln odsłon.
Natomiast do Polska Press Grupy należą Motofakty.pl (1,6 mln użytkowników i 5,39 mln odsłon) oraz Dziennikzachodni.pl (jego sekcja motoryzacyjna miała 636,4 tys. użytkowników i 2,18 mln odsłon).
Na Autocentrum.pl 1,52 mln internautów wykonało aż 20,36 mln odsłon (na jednego przypadło średnio 13,4 odsłony) i spędziło przeciętnie po 11 minut i 15 sekund.
Na liście uwzględniliśmy tylko serwisy, na których przeważają materiały dziennikarskie i treści od internautów. Pominęliśmy natomiast witryny ogłoszeniowe (na czele z otoMoto.pl oraz sekcjami motoryzacyjnymi Allegr.pl i OLX.pl) oraz strony producentów i marek.
W skali roku Auto-swiat.pl zyskał 4,17 pkt proc. zasięgu (to 54,6 proc. w górę), dzięki czemu wyprzedził Autokult.pl, którego zasięg zwiększył się o 2,45 pkt proc. (27,8 proc.). Przy czym ten pierwszy serwis zanotował spadek o 11,57 mln odsłon oraz 19 minut i sekundę średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (to odpowiednio 47,2 i 82,9 proc.), a drugi - wzrost o 1,69 mln odsłon oraz 10 minut i 54 sekund średniego czasu korzystania (16,4 i 150,3 proc. w górę).
Moto.pl przy wzroście zasięgu o 1,41 pkt proc. (30 proc.) straciło 250,7 tys. odsłon i 42 sekundy średniego czasu korzystania (5 i 28,8 proc. w dół). Motofakty.pl zyskały 1,13 pkt proc. zasięgu, 1,21 mln odsłon oraz 3 sekundy przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 25,3, 28,9 i 1,9 proc. w górę). Wielokrotne wzrosty statystyk osiągnęła też sekcja motoryzacyjna na Dziennikzachodni.pl - zyskała 1,74 pkt proc. zasięgu, 1,78 mln odsłon oraz 15 sekund średniego czasu korzystania.
Z kolei Moto.wp.pl straciło 1,38 pkt proc. zasięgu (20,1 proc.), a Autocentrum.pl - 0,38 pkt proc. (6,7 proc.). Przy czym obie witryny osiągnęły niewielkie wzrosty w pozostałych statystykach. Pobczem.pl straciło natomiast 0,03 pkt proc. zasięgu, 354,2 tys. odsłon oraz 38 sekund średniego czasu korzystania (2,3, 22,8 i 26,6 proc. w dół).
Na Spidersweb.pl przed rokiem w badaniu Gemius/PBI nie było jeszcze wydzielonej sekcji motoryzacyjnej.
Dołącz do dyskusji: Serwisy motoryzacyjne: Auto-swiat.pl przed Autokult.pl, w dół Moto.wp.pl, Autocentrum.pl i Poboczem.pl (TOP10)