SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Wednesday” to najczęściej oglądana premiera 2022 roku, wyprzedziła nawet „Ród smoka”. Raport Samba TV

Według najnowszego raportu Samba TV, twórcy seriali mają tylko dwa tygodnie od premiery, żeby przyciągnąć uwagę widza. Najczęściej 75 proc. oglądalności badanej przez okres 2 miesięcy, przypada na 15 dni od debiutu danej produkcji. Jest jeden wyjątek. To „Wednesday” Netfliksa.

Jak wynika z raportu Samba TV, dane pochodzące z 20 najpopularniejszych seriali emitowanych w drugiej połowie 2022 roku pokazują, że 15 tytułów wygenerowało ponad 75 proc. łącznej oglądalności z 51 dni w ciągu zaledwie pierwszych 15 dni od premiery.

„Wednesday” Netfliksa to wyjątek

Serial „Wednesday” przyciągnął tylko około 66% widzów w ciągu pierwszych 15 dni i miał dłuższy okres „przydatności do spożycia” niż większość seriali. „Wednesday” pokonała „Ród smoka” HBO, stając się najczęściej oglądaną premierą 2022 roku w 40-dniowym oknie oglądalności („Ród smoka” wygrał w początkowym 15-dniowym oknie).

Według Samba TV, sukces „Wednesday” był przynajmniej częściowo spowodowany tym, że serial stał się viralem w mediach społecznościowych, przyciągając młodszą widownię.

Co oglądają millenialsi i pokolenie Z?

Przyciągnięcie uwagi pokolenia Z może być nowym kluczem do długoterminowej oglądalności, jeśli chodzi o seriale przesyłane strumieniowo. Oprócz „Wednesday” i „Rodu smoka” oferta Ryana Murphy’ego, czyli seriale „Dahmer — Potwór: Historia Jeffreya Dahmera” i „Obserwator” były jednymi z najchętniej oglądanych premier roku w ciągu pierwszych 15 dni od debiutu. Wszystkie cztery seriale osiągnęły lepsze wyniki w gospodarstwach domowych pokolenia Z i millenialsów.

Telewizja kablowa to przeszłość

Prawdopodobnie nie jest zaskoczeniem, że w zeszłym roku jeszcze więcej osób niż poprzednio zrezygnowało z abonamentu kablowego. Tylko około 48 proc. gospodarstw domowych w USA ma abonament na telewizję kablową lub satelitarną – a liczba ta jest znacznie mniejsza wśród gospodarstw domowych pokolenia Z i millenialsów. Jak donosi Samba TV, ponad ośmiu na dziesięciu widzów pokolenia Z i millenialsów korzysta z platform streamingowych.

Jednak pomimo znacznych inwestycji w treści, widzowie nadal wykazują, że ich zainteresowanie konkretną platformą jest często związane tylko z jedną treścią, szczególnie w przypadku nowszych operatorów z mniejszymi katalogami treści, takich jak Apple TV+ i Paramount+, gdzie ponad połowa oglądających gospodarstw domowych oglądała tylko jeden z 50 najlepszych programów. Na przykład Paramount+ przyciągnął większość widzów dzięki produkcjom Taylora Sheridana (twórca m.in. „Yellowstone”).

Tymczasem Netflix i Disney+, z których każdy wyprodukował popularne treści w wielu gatunkach, radziły sobie lepiej, ponieważ mniej niż 40 proc. ich widzów oglądało tylko jeden z ich najlepszych programów w ciągu drugiej połowy 2022 roku.

Cykliczne subskrypcje

Coraz częściej widzowie rejestrują się w danej usłudze tylko po to, aby obejrzeć jeden konkretny program, zanim ją anulują i przejdą do innej platformy. Według Samba TV tylko 29 proc. dorosłych w Stanach Zjednoczonych wykupiło subskrypcję w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, ale ponad 2/3 planuje zrobić to w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.

Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów

Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.

W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netflixa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.

Dołącz do dyskusji: „Wednesday” to najczęściej oglądana premiera 2022 roku, wyprzedziła nawet „Ród smoka”. Raport Samba TV

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl