Netflix zamówił nowy serial od twórców „Lilyhammer”
Netflix ponownie połączy siły z Anne Bjørnstad i Eilifem Skodvinem, twórcami popularnego serialu komediowego „Lilyhammer”. Duet pracuje nad nową norweską produkcją o roboczym tytule „Salmon Island”.
Serial jest realizowany przez wiodącą norweską firmę produkcyjną Rubicon z Banijay, a reżyserować całość będzie Marit Moum Aune („Made in Oslo”), która pełni również funkcję reżysera koncepcyjnego.
Fabuła
Akcja „Salmon Island” rozgrywa się wśród małej nadmorskiej społeczności w Norwegii i obraca się wokół dwóch rodzin, które są zaprzysięgłymi wrogami światowego przemysłu łososiowego. Serial przedstawia portret branży hodowców ryb, łącząc komedię i dramat.
„W ciągu ostatnich kilku dekad hodowla ryb zmieniła zarówno norweskie wybrzeże, jak i międzynarodową kulturę kulinarną” – powiedzieli Bjørnstad i Skodvin, czyli twórcy serialu.
„Czas wydaje się być odpowiedni na telewizyjny dramat o tej branży. To niesamowite, że Netflix, ma odwagę opowiedzieć tak lokalnie zakorzenioną historię” – mówią twórcy „Lilyhammer”.
Bjørnstad i Skodvin zwrócili również uwagę, że Moum Aune jest jedną z najbardziej uznanych norweskich reżyserek, pracujących w teatrze i telewizji. Duet przyznaje, że współpracował wcześniej z reżyserką przy kilku przedstawieniach teatralnych.
Pierwszy oryginalny serial Netfliksa
W „Lilyhammer”, który dekadę temu został oznaczony jako pierwszy oryginalny serial Netfliksa, zagrał aktor z „Rodziny Soprano”, Steven Van Zandt. Wcielił się w postać emerytowanego nowojorskiego gangstera żyjącego incognito w Norwegii. Ostatnio Bjørnstad i Skodvin stworzyli „Beforeigners”, również wyprodukowany przez Rubicon, dla HBO Europe.
Poza „Lilyhammer” norweskie produkcje Netfliksa to do tej pory „Royalteen” Per-Olava Sørensena i „Ragnarok”, którego trzeci i ostatni sezon będzie miał premierę jeszcze w tym roku, a także „War Sailor”, limitowany serial, którego premiera odbyła się 2 kwietnia. Premiera „Royalteen: Princess Margrethe” jeszcze w tym roku.
Nie jest znana data premiery serialu Netfliksa pt. „Salmon Island”.
Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.
Dołącz do dyskusji: Netflix zamówił nowy serial od twórców „Lilyhammer”