Segment pism męskich stopniał o 20 proc. „CKM” najbardziej w dół
W styczniu 2016 roku wszystkie pisma dla mężczyzn zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „CKM”. Liderem sprzedaży w segmencie pozostał „Men’s Health”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w styczniu 2016 roku wyniosła 48 701 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 17,04 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował spadek wynoszący 17,37 proc. W efekcie dało mu to wynik sprzedażowy na poziomie 32 057 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „Logo” (Agora). Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 16,54 proc. do 24 997 egz.
Oczko niżej znalazło się CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem o 24,40 proc. do 20 762 egz.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w styczniu 2016 roku sprzedały się w liczbie 126 517 egz., o 18,33 proc. niższej niż w styczniu 2015 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich magazynów wyniosła 154 913 egz.).
Z kolei wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu br. poszedł w dół o 4,86 proc. do poziomu 26 410 egz.
Wirtualnemedia.pl | styczeń | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 95 500 | 48 701 | 48 701 | 98 230 | 58 703 | 58 703 |
Playboy | 66 993 | 32 057 | 32 057 | 70 000 | 38 794 | 38 794 |
Logo | 55 000 | 27 298 | 24 997 | 65 700 | 31 788 | 29 952 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 50 975 | 20 762 | 20 762 | 60 000 | 27 464 | 27 464 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 41 988 | 27 208 | 26 410 | 41 998 | 30 484 | 27 760 |
W porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Men's Health” - było to 23,08 proc.
Największy spadek, wynoszący 49,18 proc., również i tutaj odnotowało „CKM”.
Wirtualnemedia.pl | miesiąc | |||||
ZKDP | styczeń 2016 | grudzień 2015 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 95 500 | 48 701 | 48 701 | 95 000 | 39 567 | 39 567 |
Playboy | 66 993 | 32 057 | 32 057 | 99 500 | 49 879 | 49 879 |
Logo | 55 000 | 27 298 | 24 997 | 67 000 | 23 173 | 20 977 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 50 975 | 20 762 | 20 762 | 80 000 | 40 850 | 40 850 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 41 988 | 27 208 | 26 410 | 43 000 | 23 064 | 21 303 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Segment pism męskich stopniał o 20 proc. „CKM” najbardziej w dół