WRC.net.pl liderem witryn motoryzacyjnych. otoMoto i OLX przyciągają najdłużej
Wśród platform o motoryzacji zdecydowanym liderem zasięgowym jest WRC.net.pl. Zdecydowana większość czołowych witryn przyciąga użytkowników na kilka minut, za to na otoMoto i w sekcji motoryzacyjnej OLX internauci spędzają ponad pół godziny.
W styczniu br. WRC.net.pl odwiedziło 7,77 mln użytkowników, czyli 26,19 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził w serwisie średnio 3 minuty i 28 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Kolejne witryny o motoryzacji miały poniżej 6 mln użytkowników. Ogłoszeniowe otoMoto (Grupa OLX) zanotowało 5,98 mln odwiedzających, 20,16 proc. zasięgu oraz 36 minut i 17 sekund przeciętnego czasu korzystania, serwis „Auto Świata” (Ringier Axel Springer Polska), którego wydanie papierowe zamknięto z końcem ub.r. - 5,76 mln użytkowników, 19,4 proc. zasięgu oraz 6 minut i 9 sekund średniego czasu, a Autokult.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 5,44 mln użytkowników, 18,34 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 29 sekund średniego czasu.
Na ponad 30 minut odwiedzjących przyciągnął jeszcze inny serwis ogłoszeniowy Grupy OLX. W sekcji motoryzacyjnej platformy OLX 4,5 mln internautów (dało to 15,15 proc. zasięgu) spędził przeciętnie po 31 minut i 12 sekund.
Z innych witryn użytkownicy korzystali przez kilka minut. Moto.pl (Agora) odwiedziło 4,88 mln internautów (16,45 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 minuty i 43 sekundy. Autocentrum.pl (Grupa Wirtualna Polska) miało 2,45 mln odwiedzających, 8,25 proc. zasięgu oraz 5 minut i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Motofakty.pl (Polska Press) - 1,78 mln użytkowników, 6 proc. zasięgu oraz minutę i 59 sekund średniego czasu.
W czołowej dziesiątce są dwa działy motoryzacyjne portali horyzontalnych. Na Interii (Grupa Polsat-Interia) taka sekcja zanotowała 4,22 mln użytkowników, 14,23 proc. zasięgu oraz 5 minut i 58 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na Dziennik.pl (Infor PL) - 3 mln odwiedzających, 10,1 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 14 sekund przeciętnego czasu.
W porównaniu do grudnia na WRC.net.pl ubyło 507,2 tys. internautów (6,1 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 40 sekund (16,1 proc.). Natomiast serwis „Auto Świata” przy wzroście liczby użytkowników o 666 tys. (13,1 proc.) stracił 10 sekund przeciętnego czasu korzystania (2,6 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W zestawieniu przeważają wzrosty. otoMoto zyskało 505,3 tys. internautów (9,2 proc.) oraz 4 minuty i 40 sekund średniego czasu korzystania (14,8 proc.), Autokult.pl - 928,1 tys. użytkowników (20,5 proc.) i 7 sekund średniego czasu (2,7 proc.), a dział motoryzacyjny OLX - 480,3 tys. internautów (12 proc.) oraz 2 minuty i 17 sekund średniego czasu (7,9 proc.).
Na Autocentrum.pl liczba użytkowników zwiększyła się o 464,3 tys. (23,4 proc.) i 22 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (7,5 proc.). W dziale motoryzacyjnym Interii średni czas korzystania wydłużył się o 58 sekund (19,3 proc.), a w takiej sekcji Dziennik.pl - o 16 sekund (9 proc.).
Z kolei Motofakty.pl zyskały 769 tys. odwiedzających (75,9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 19 sekund (13,8 proc.).
Dołącz do dyskusji: WRC.net.pl liderem witryn motoryzacyjnych. otoMoto i OLX przyciągają najdłużej