Sąd wstrzymuje kampanię Minerado (wideo)
Maspex i Agros Nova spierają się o porównawczą kampanię reklamową napoju Minerado. Ta pierwsza firma domaga się przerwania akcji, ta druga twierdzi, że prowadzona przez nią kampania ma charakter edukacyjny.
W rozpoczętej pod koniec września przez firmę Agros Nova kampanii reklamowej Minerado podkreślany jest fakt, że napój ten - w odróżnieniu od Caprio - nie zawiera sztucznych słodzików. Maspex, do którego należy marka Caprio, twierdzi, że akcja dyskredytuje ten produkt, stanowiąc przejaw niedozwolonej reklamy porównawczej. W związku z tym firma złożyła sprawę do sądu, domagając się przerwania kampanii.
W odpowiedzi na ten zarzut Agros Nova zwróciła uwagę, że reklama
wskazuje po prostu istotną różnicę między dwoma napojami, przez co
edukuje w tym zakresie odbiorców. Firma zaznaczyła, że przez
rozpoczęciem kampanii zasięgnęła opinii prawników, którzy ocenili,
że przekaz spełnia wszelkie wymogi rzetelnej reklamy
porównawczej.
W poniedziałek Maspex poinformował media, że Sąd Okręgowy w Olsztynie nakazał wstrzymanie tej kampanii. Agros Nova twierdzi, że postępowanie odbyło się niejawnie - bez udziału jej przedstawicieli, w związku z czym zapowiada złożenie zażalenia od tej decyzji. Firma czeka na rozpoczęcie właściwego procesu, który wynika z następującego teraz zabezpieczenia powództwa.
Dołącz do dyskusji: Sąd wstrzymuje kampanię Minerado (wideo)