SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu” i „Gazeta Wyborcza” ostro w dół

W I połowie br. gazety cennikowo zarobiły z reklam 17,2 proc. mniej niż rok wcześniej. O ponad 30 proc. zmalały wpływy reklamowe „Rzeczpospolitej” i „Pulsu Biznesu”, a o ponad 20 proc. - „Gazety Wyborczej”.

Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że od stycznia do czerwca br. cennikowe przychody reklamowe gazet (bez autopromocji) wyniosły 828,8 mln zł. To o 18,2 proc., czyli 172,3 mln zł, mniej niż w I połowie ub.r.

Przy czym faktyczne przychody reklamowe dzienników są znacznie niższe od cennikowych z uwagi na rabaty udzielane marketerom. Według domu mediowego Starlink w I kwartale br. gazety rzeczywiście zarobiły z reklam 75,7 mln zł, o 24 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły). Tym samym faktyczne przychody w całym I półroczu można szacować na ok. 150 mln zł, a to zaledwie 18 proc. cennikowych wpływów.

>>> Tylko „Super Express” i „Gazeta Polska Codziennie” zyskały czytelników

Liderująca wśród dzienników pod względem reklamowym „Gazeta Wyborcza” (Agora) od stycznia do czerwca cennikowo zarobiła z reklam 238,5 mln zł, o 64,7 mln, czyli 21,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Jeszcze większe spadki zanotowały „Rzeczpospolita” (Gremi Media) i „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - odpowiednio 33,3 i 30 proc. (ujmując to w kwotach: 26,3 i 6,9 mln zł).

Z kolei bezpłatne „Nasze Miasto” (Polskapresse) cennikowo zarobiło mniej o 33,4 proc. (czyli 7,7 mln zł) niż „Echo Miasta” w I połowie ub.r. Przypomnimy, że pismo przeszło rebranding we wrześniu ub.r. (więcej na ten temat).

Spadki wpływów reklamowych o prawie jedną piątą zanotowały „Polska” (Polskapresse), „Super Express” (Murator) i „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne). Ten pierwszy tytuł zarobił mniej o 19,4 proc. (czyli 29,8 mln zł) niż rok wcześniej, drugi - o 18,8 proc. (10,7 mln zł), a trzeci - o 16,4 proc. (3 mln zł).

Cennikowe przychody reklamowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) zmalały w skali roku o 7,4 proc. (czyli 7 mln zł), natomiast bezpłatnego „Metra” - o 10,4 proc. (5,2 mln zł).

>>> „Dziennik Zachodni” liderem wśród dzienników regionalnych i lokalnych

Jako jedyny w czołowej dziesiątce wzrost cennikowych wpływów z reklam zanotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - w I połowie br. zarobił o 8 proc. (czyli 2,6 mln zł) więcej niż rok wcześniej.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI.2013

I-VI.2012

Gazeta Wyborcza

238 474 933 zł

303 232 919 zł

Polska

121 853 625 zł

151 639 289 zł

Fakt

88 444 882 zł

95 493 755 zł

Rzeczpospolita

52 752 462 zł

79 095 780 zł

Super Express

46 130 717 zł

56 795 765 zł

Metro

45 091 647 zł

50 306 684 zł

Dziennik Gazeta Prawna

35 279 424 zł

32 661 363 zł

Nasze Miasto

16 168 458 zł

23 917 262 zł*

Puls Biznesu

16 149 002 zł

23 083 460 zł

Gazeta Pomorska

15 626 718 zł

18 689 098 zł

monitorowane tytuły razem

828 816 828 zł

1 001 137 172 zł

*dane „Echa Miasta”

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu” i „Gazeta Wyborcza” ostro w dół

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AXELEK
Ups, brakuje Faktowi osiem baniek do stanu zero, a gdzie tam 15 procent wzrostu. No to jesienią znów będzie fala zwolnień :(
odpowiedź
User
aby tak dalej
Każdy spadek wpływów Gazety Wyborczej czy TVN-u to bardzo dobre wiadomości.
odpowiedź
User
jasnowidz
GazoWników czeka jeszcze Wielkie Przebudzenie gdy nowa władza po wyborach zabierze im reklamy rządowe, spółek skarbu państwa i prenumeraty do urzędów. A to już naprawdę niedługo.
odpowiedź