„Rzeczpospolita”, „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu” dużo więcej z reklam - mocno w dół „Metro” (TOP 10)
W trzech kwartałach br. większość dzienników zanotowała spadki wpływów z reklam w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Najbardziej spadły przychody „Metra”, za to duże wzrosty osiągnęły „Rzeczpospolita”, „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu”.
Cennikowe przychody reklamowe dzienników wyniosły w okresie styczeń-wrzesień br. nieco ponad 1,1 mld zł i były o 0,8 proc. niższe niż rok wcześniej - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Spośród dziesięciu największych pod względem wpływów z reklam dzienników, sześć zarobiło na reklamach mniej w porównaniu z trzema kwartałami ub.r. Największy spadek zanotowało bezpłatne „Metro” (na początku września przemianowane na „Metrocafe.pl”), którego przychody z reklam spadły o 11,2 proc., do 66,8 mln zł.
„Polska” zmniejszyła wpływy o 6,2 proc., do 161,1 mln zł, a „Dziennik Gazeta Prawna”- o 3,5 proc., do 41,5 mln zł. W „Super Expressie” reklamodawcy wydali o 1,8 proc. mniej niż rok wcześniej (87,9 mln zł), w „Gazecie Wyborczej” - 0,9 proc. mniej (299,9 mln zł), a w „Fakcie” - 0,8 proc. mniej (123,5 mln zł).
W okresie trzech pierwszych kwartałów br. wzrosły w skali roku wydatki na reklamę w trzech dziennikach z czołówki: „Rzeczpospolita” zarobiła o 17 proc. więcej (77,05 mln zł) „Nasze Miasto” - o 13,5 proc. (23,3 mln zł), a „Puls Biznesu” - o 10,6 proc. (21,8 mln zł).
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-IX 2014 | I-IX 2015 | zmiana proc. |
GAZETA WYBORCZA | 302 543 823 zł | 299 939 783 zł | -0,9 |
POLSKA | 171 795 358 zł | 161 119 500 zł | -6,2 |
FAKT | 124 557 849 zł | 123 519 955 zł | -0,8 |
SUPER EXPRESS | 89 537 719 zł | 87 884 814 zł | -1,8 |
RZECZPOSPOLITA | 65 857 668 zł | 77 046 098 zł | 17 |
METRO / od 3 IX METROCAFE.PL | 75 264 073 zł | 66 797 394 zł | -11,2 |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA | 43 001 065 zł | 41 508 650 zł | -3,5 |
NASZE MIASTO | 20 568 622 zł | 23 345 266 zł | 13,5 |
PULS BIZNESU | 19 741 860 zł | 21 830 059 zł | 10,6 |
GAZETA POMORSKA | b.d. | 19 441 651 zł | B.D. |
razem | 1 142 607 120 zł | 1 133 904 098 zł | -0,8 |
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita”, „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu” dużo więcej z reklam - mocno w dół „Metro” (TOP 10)