"Rzeczpospolita" i "Gazeta Wyborcza" najczęściej cytowane, wysoko Wirtualnemedia.pl
We wrześniu br. najczęściej cytowanymi mediami były "Rzeczpospolita" i "Gazeta Wyborcza". Wśród serwisów internetowych liderem był onet.pl, a w czołówce tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
W rankingu najczęściej cytowanych mediów we wrześniu br. pierwsze miejsce zajęła "Rzeczpospolita". Na drugiej pozycji znalazła się "Gazeta Wyborcza", a na trzeciej - "Wprost".
Na liście piętnastu najczęściej cytowanych mediów znalazło się w sumie 11 tytułów prasowych, 2 rozgłośnie radiowe i 2 stacje telewizyjne.
"Rzeczpospolita" największą ekspozycję w mediach zapewniła sobie dzięki przeprowadzonym wywiadom. Najczęściej przywoływana była rozmowa dziennika z Jarosławem Kaczyńskim. Z kolei "Wprost" szeroko rozpisywał się o zdarzeniu z udziałem Adama Hofmana i jego sytuacji politycznej.
Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął "Newsweek". Z kolei miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był "Forbes". Pośród kobiecej prasy rozrywkowej najczęściej cytowana była "Gala".
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, a na trzeciej - TVP Info.
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM. a na kolejnych miejscach znalazły się Radio ZET i TOK FM.
Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano onet.pl, za którym uplasowały się sportowefakty.pl i wpolityce.pl. Na informacje z portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się 33 razy.
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był "Puls Biznesu". Najczęściej cytowanym portalem został money.pl, rozgłośnią - Radio PIN, a telewizją - TVN CNBC.
We wrześniu br. najczęściej cytowanym medium regionalnym był "Dziennik Polski".
Analiza została przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów na podstawie 4807 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-30 września 2013 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 5095 razy (3116 razy w prasie, 1057 w telewizji, 922 w radio). Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN Turbo, Polsat, Polsat News, TV Biznes, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie/RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji, w których padały nazwy tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.
Dołącz do dyskusji: "Rzeczpospolita" i "Gazeta Wyborcza" najczęściej cytowane, wysoko Wirtualnemedia.pl