„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” sprzedają najwięcej e-wydań w 2016 roku
Najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych w pierwszych trzech kwartałach br. osiągnęła „Rzeczpospolita”. W segmencie dzienników regionalnych i lokalnych liderem było „Echo Dnia”.
„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 063 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 14,43 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 455 egz., o 13,84 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 6,54 proc. do 2 933 egz.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która zajęła siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 16,60 proc. i wyniósł 309 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 13,44 proc. do 1 939 egz., osiągnęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). W zestawieniu spadła ona z miejsca czwartego na piąte.
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku zmalał o 10,94 proc. i wyniósł 692 egz.
ZKDP | I-III kwartał | Dynamika | |||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Rzeczpospolita | 11 063 | 54 753 | 9 668 | 56 152 | 14,43% |
Dziennik Gazeta Prawna | 10 455 | 43 185 | 9 184 | 44 935 | 13,84% |
Puls Biznesu | 2 933 | 10 133 | 2 753 | 10 580 | 6,54% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 1 966 | 4 525 | 1 852 | 4 752 | 6,16% |
Gazeta Wyborcza | 1 939 | 143 302 | 2 240 | 158 620 | -13,44% |
Przegląd Sportowy | 366 | 29 576 | 371 | 31 560 | -1,35% |
Gazeta Polska Codziennie | 309 | 20 163 | 265 | 18 754 | 16,60% |
Fakt Gazeta Codzienna | 213 | 285 149 | 226 | 309 758 | -5,75% |
Super Express | 0 | 139 292 | 0 | 145 174 | - |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 862 egz., po wzroście o 25,84 proc.
Drugie miejsce zajął „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 533 egz., po wzroście o 15,37 proc.
Podium uzupełnia „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa), która awansowała z czwartej lokaty. Jej sprzedaż, po wzroście o 6,37 proc., uplasowała się na poziomie 384 egz.
Oczko niżej (po awansie z 14. lokaty) znalazł się „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 204,31 proc. do 353 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Największy spadek z kolei odnotowała „Gazeta Współczesna” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 16. na 20. Średni wynik tej gazety zmalał o 26,74 proc. i ostatecznie wyniósł 63 egz.
ZKDP | I-III kwartał | Dynamika | |||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Echo Dnia | 862 | 16 582 | 685 | 19 372 | 25,84% |
Dziennik Bałtycki | 533 | 20 862 | 462 | 24 368 | 15,37% |
Gazeta Pomorska | 384 | 37 313 | 361 | 41 083 | 6,37% |
Polska Dziennik Łódzki | 353 | 19 940 | 116 | 22 766 | 204,31% |
Głos Wielkopolski | 337 | 26 646 | 300 | 29 947 | 12,33% |
Głos - Dziennik Pomorza | 317 | 19 844 | 447 | 22 561 | -29,08% |
Polska Dziennik Zachodni | 298 | 34 278 | 188 | 39 401 | 58,51% |
Gazeta Codzienna Nowiny | 280 | 14 572 | 145 | 15 884 | 93,10% |
Polska Gazeta Wrocławska | 228 | 14 310 | 195 | 16 365 | 16,92% |
Gazeta Lubuska | 221 | 18 092 | 277 | 20 225 | -20,22% |
Gazeta Krakowska | 209 | 14 852 | 215 | 16 710 | -2,79% |
Express Bydgoski | 171 | 10 181 | 125 | 11 018 | 36,80% |
Dziennik Polski | 169 | 16 740 | 188 | 18 903 | -10,11% |
Nowości - Dziennik Toruński | 158 | 11 481 | 104 | 12 666 | 51,92% |
Nowa Trybuna Opolska | 151 | 12 232 | 158 | 14 394 | -4,43% |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski | 107 | 12 367 | 61 | 14 581 | 75,41% |
Kurier Poranny | 91 | 4 799 | 51 | 5 315 | 78,43% |
Polska Kurier Lubelski | 84 | 3 732 | 80 | 4 281 | 5,00% |
Polska Metropolia Warszawska | 80 | 3 045 | 82 | 3 805 | -2,44% |
Gazeta Współczesna | 63 | 5 485 | 86 | 6 329 | -26,74% |
Kurier Szczeciński | 58 | 9 783 | 57 | 11 134 | 1,75% |
Express Ilustrowany | 48 | 24 295 | 46 | 28 312 | 4,35% |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” sprzedają najwięcej e-wydań w 2016 roku