Polsat i TVN liderami oglądalności, TVN24, TVP Info i TVP Sport topowymi kanałami tematycznymi (top 150)
W marcu br. nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w marcu 2019 roku zajął Polsat, który wyprzedził TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem marca 2018 roku jednak zmniejszył się o 1,06 proc. i wyniósł 10,69 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Na drugą lokatę spadła TVP1 (w marcu ub.r. przewaga tej stacji nad drugim Polsatem była minimalna - był to zaledwie średnio 1 widz), której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 7,94 proc. do 9,95 proc.
Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,78 proc., po spadku względem marca ub.r. o 9,79 proc. Kolejną lokatę zajęła TVP2 (stacja ta miała 8,56 proc. udziału; do góry o 4,29 proc.).
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,17 proc., po wzroście o 12,86 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.
Na 13. lokacie znalazła się stacja TVP Sport - lider oglądalności kanałów sportowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,50 proc. (wzrost o 306,49 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (w dół o 5,02 proc. do 1,38 proc.), filmowo-serialowych - TVP Seriale (- 6,71 proc. do 1,32 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 5,59 proc. do 0,83 proc.), muzycznych - Polo TV (+ 13,07 proc. do 0,68 proc.), a lifestylowych - TVN Style (- 2,56 proc. do 0,61 proc.).
Od 33. do 42. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (Zoom TV - 0,48 proc. udziału w marcu br., WP - 0,42 proc., Metro - 0,41 proc. oraz Nowa TV - 0,36 proc.). Wszystkie z nich odnotowały wzrosty względem marca 2018 roku - wyniosły one odpowiednio 41,89 proc., 17,90 proc., 6,28 proc. i 21,48 proc.
Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,86 proc., po spadku o 8,19 proc. Drugi był Polsat. Jego wynik w marcu br. zmniejszył się o 2,72 proc. do 11,60 proc. Podium uzupełnia Dwójka (+ 5,58 proc. do 7,30 proc.), a czwarta była Jedynka (- 9,94 proc. do 6,55 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 16,06 proc. do 2,30 proc.).
Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęło TVP Seriale (+ 0,79 proc. do 1,41 proc.), dziecięcych - TVP ABC (- 6,34 proc. do 1,40 proc.), sportowych - TVP Sport (+ 346,29 proc. do 1,26 proc.), dokumentalnych - TVN Turbo (- 3,51 proc. do 1,05 proc.), muzycznych - Polo TV (+ 8,61 proc. do 1,02 proc.), a lifestylowych - TVN Style (- 5,25 proc. do 0,92 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polsat i TVN liderami oglądalności, TVN24, TVP Info i TVP Sport topowymi kanałami tematycznymi (top 150)