Rynek przeglądarek: Chrome ze spadkiem, Firefox wciąż liderem w Polsce
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w styczniu br. zanotował spadek udziału w rynku, ale mimo to powiększył przewagę nad drugim w rankingu Internet Explorerem. Na polskim rynku aplikacji Google uciekł na więcej niż 1 pkt. proc. liderujący Firefox.
Z danych StatCounter wynika, że w styczniu br. Chrome miał w skali globalnej 43,67 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 43,92 proc. w grudniu ub.r.
Pomimo tego przeglądarka Google powiększyła przewagę nad drugim w rankingu Internet Explorerem, który zanotował jeszcze większy spadek - z 23,24 proc. do 22,85 proc.
Rynkowy udział trzeciego w zestawieniu Firefoxa zmalał z 18,95 proc. do 18,9 proc., natomiast wyraźny wzrost - z 9,14 proc. do 9,73 proc. - odnotowała czwarta na liście przeglądarka Safari firmy Apple. Czołową piątkę zamyka Opera (1,3 proc. - spadek o 0,01 pkt. proc.).
W Polsce prowadzi Firefox, który między grudniem a styczniem zanotował wzrost z 40,14 proc. do 40,3 proc. udziału w naszym rynku. Stracił natomiast Chrome - z 39,5 proc. do 39,02 proc.
Pierwszą piątkę uzupełniają Internet Explorer (9,92 proc., wzrost o 0,01 pkt. proc.), Opera (6,8 proc., wzrost o 0,16 pkt. proc.) oraz Safari (1,97 proc., wzrost o 0,04 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek: Chrome ze spadkiem, Firefox wciąż liderem w Polsce