Rynek pism dla dzieci: „Truskawkowe Ciastko” zyskuje czytelników, „Cartoon Network” traci
W I kwartał 2014 roku pozycja lidera sprzedaży ogółem wśród magazynów dla dzieci należała do „Zabaw i Marzeń z Barbie”.
Średnia sprzedaż ogółem magazynu „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) w I kwartale 2014 roku wyniosła 54 297 egz. W porównaniu do I kwartału 2013 roku była ona niższa o 9,63 proc. - wynika z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugą pozycję zajął miesięcznik „Scooby - Doo!” (Media Service Zawada). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 49 087 egz., po spadku o 16,47 proc.
Na podium znalazł się jeszcze miesięcznik „Lego Legends of Chima” (Media Service Zawada), którego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 48 811 egz. Tytuł ten wszedł na rynek w listopadzie ub.r.
Największym wzrostem sprzedaży ogółem - o 21,01 proc. do 25 035 egz. - pochwalić się mógł „Magazyn Truskawkowe Ciastko” (Media Service Zawada), który jednak spadł z miejsca piętnastego na szesnaste.
Z kolei najwięcej stracił „Cartoon Network Magazyn” (również Media Service Zawada), który w zestawieniu spadł z miejsca czwartego na dziewiąte. Sprzedaż ogółem tego pisma zmalała bowiem o 41,99 proc. do poziomu 29 723 egz.
ZKDP | I kwartał | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Zabawy i Marzenia z Barbie | 75 000 | 54 297 | 54 297 | 80 000 | 60 086 | 60 086 |
Scooby - Doo! | 79 941 | 49 087 | 49 087 | 83 058 | 58 764 | 58 764 |
Lego. Legends of Chima | 59 874 | 48 811 | 48 811 | - | - | - |
Księżniczka | 55 667 | 40 012 | 40 012 | 64 333 | 47 654 | 47 654 |
Świnka Peppa Magazyn | 47 474 | 36 564 | 36 564 | 41 959 | 31 208 | 31 208 |
Monster High | 72 251 | 34 705 | 34 705 | 58 592 | 53 802 | 53 802 |
Kubuś i Przyjaciele | 51 000 | 34 033 | 34 030 | 59 333 | 35 623 | 35 623 |
Magazyn Mia and Me | 44 974 | 33 321 | 33 321 | - | - | - |
Cartoon Network Magazyn | 49 974 | 29 723 | 29 723 | 59 949 | 51 238 | 51 238 |
Pingwiny z Madagaskaru | 44 980 | 28 835 | 28 835 | 39998 | 31680 | 31680 |
Ben 10 Magazyn | 39 987 | 28 633 | 28 633 | 49 924 | 29 055 | 29 055 |
Winx Club | 49 985 | 28 545 | 28 545 | 49 984 | 36 995 | 36 995 |
W Siodle | 39 979 | 28 305 | 28 305 | 44 978 | 25 506 | 25 506 |
Auta | 50 000 | 26 866 | 26 866 | 53 833 | 30 811 | 30 811 |
Filly Magazyn | 44 995 | 25 354 | 25 354 | 49 977 | 33 745 | 33 745 |
Magazyn Truskawkowe Ciastko | 42 959 | 25 035 | 25 035 | 39 989 | 20 689 | 20 689 |
Magazyn MiniMini | 41 974 | 23 988 | 23 988 | 39 971 | 21 946 | 21 946 |
W marcu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem „Zabaw i Marzeń z Barbie” w porównaniu do marca 2013 roku zmniejszyła się o 8,86 proc. do 51 752 egz. Przed rokiem magazyn ten był drugi. Z kolei na drugie miejsce spadł miesięcznik „Scooby - Doo!” (47 509 egz.; spadek o 31,79 proc.). Natomiast trzecia lokata należała do „Lego Legends of Chima” (46 032 egz.).
Największym wzrostem sprzedaży ogółem - o 10,83 proc. do 34 624 egz. - pochwalić się mógł miesięcznik „Świnka Peppa Magazyn (Media Service Zawada).
Z kolei najwięcej stracił „Monster High” (Egmont Polska) - było to 42,82 proc. do poziomu 31 421 egz.
ZKDP | marzec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Zabawy i Marzenia z Barbie | 75 000 | 51 752 | 51 752 | 80 000 | 56 780 | 56 780 |
Scooby - Doo! | 79 918 | 47 509 | 47 509 | 84 520 | 69 647 | 69 647 |
Lego. Legends of Chima | 59 758 | 46 032 | 46 032 | - | - | - |
Księżniczka | 55 000 | 35 623 | 35 623 | 70 000 | 44 614 | 44 614 |
Świnka Peppa Magazyn | 49 969 | 34 624 | 34 624 | 42 933 | 31 240 | 31 240 |
Monster High | 70 503 | 31 421 | 31 421 | 60 295 | 54 952 | 54 952 |
Kubuś i Przyjaciele | 48 000 | 28 429 | 28 421 | 55 000 | 25 672 | 25 672 |
Winx Club | 49 972 | 28 300 | 28 300 | - | - | - |
Auta | 50 000 | 26 462 | 26 462 | 55 000 | 31 414 | 31 414 |
Magazyn MiniMini | 39 972 | 20 401 | 20 401 | 39 991 | 22 449 | 22 449 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Rynek pism dla dzieci: „Truskawkowe Ciastko” zyskuje czytelników, „Cartoon Network” traci