Rynek casual games wart ponad 2 miliardy dolarów
Rynek casual games osiągnie w bieżącym roku wartość 2,25 miliardadolarów.
Obecnie rynek ten rośnie w średnim rocznym tempie na poziomie 20procent - informuje serwis GameSpot, powołując się na daneorganizacji Casual Games Association (CGA).
Casual games często nazywane są grami logicznymi. Są to prostegry, w przypadku których opanowanie ich zasad nie zajmuje więcejniż kilka minut. Najlepsze i najpopularniejsze przykłady takichgier to Tetris, Zuma, Pasjans czy Saper.
Organizacja CGA swoje szacunki oparła na danych uzyskanychbezpośrednio od twórców i sprzedawców gier, a także na podstawiebadań przeprowadzonych przez firmy Pearl Research i ScreenDigest.
Według CGA w casual games gra obecnie grubo ponad 200 milionówludzi na całym świecie (52 procent - kobiety, 48 procent -mężczyźni). Interesujące jest jednak, że aż 74 procent osóbpłacących za tego typu gry stanowią kobiety.
źródło: GameSpot
Dołącz do dyskusji: Rynek casual games wart ponad 2 miliardy dolarów