RMF FM z 98 mln zł wpływów i 22 mln zł zysku, ma 103 pracowników
W ub.r. spółka Radio Muzyka Fakty Grupa RMF, nadawca RMF FM, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 3,7 proc. do 98,35 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 19,2 do 22,28 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Wszystkie przychody zostały osiągnięte przez nadawcę RMF FM w kraju, zdecydowana większość ze sprzedaży usług. Firma w sprawozdaniu złożonym w KRS nie wyszczególniła, jaką część zapewniła sprzedaż czasu reklamowego w RMF FM, a jaką sprzedaż reklam w jej serwisach internetowych RMF.FM i RMF24.pl.
- RMF FM to nieprzerwanie od wielu lat lider radiowego rynku w Polsce. W 2019 roku stacja zanotowała wzrosty wszystkich wskaźników słuchalności. Udział w czasie słuchania osiągnął najwyższy poziom w skali rocznej w historii badania Radio Track, czyli od 2000 roku i wyniósł 27,8 proc.. Na tak wysoki wynik złożył się m.in. bardzo wysoka słuchalność w czasie wakacji - w fali 06-08.2019 udział RMF FM wyniósł 29,2 proc. i był to najwyższy wynik jaki kiedykolwiek uzyskała jakakolwiek rozgłośnia w Polsce - podkreślono w sprawozdaniu.
88 mln zł od Grupy RMF
Według badania Radio Track udział RMF FM w rynku słuchalności zwiększył się z 25,8 proc. w 2018 roku do 27,8 proc. w ub.r.
Natomiast w styczniu br. serwis RMF24.pl miał 4,99 mln realnych użytkowników i 24,15 mln odsłon, a RMF.FM - 2,86 mln użytkowników i 12,01 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).
Sprzedażą oferty reklamowej RMF FM, a także RMF Maxxx i RMF Classic, zajmuje się spółka Grupa RMF. W ub.r. nadawca RMF FM zanotował 88,16 mln zł przychodów od niej, dodatkowo miał 2,15 mln zł od spółki Multimedia nadającej RMF Maxxx, 558,5 tys. zł od firmy Opera nadającej RMF Classic i 270 tys. zł od Grupy Interia.
Więcej na usługi obce i pensje, 103 osoby na etacie
Wydatki operacyjne nadawcy RMF FM zwiększyły się rok do roku z 74,78 do 75,37 mln zł, czyli o 0,8 proc. Nakłady na usługi obce wzrosły z 29,52 do 30,1 mln zł, na wynagrodzenia - z 10,03 do 10,6 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zmalały z 2,87 do 2,06 mln zł. W firmie było w ub.r. średnio 103 pracowników etatowych.
Minimalnie zmalały koszty amortyzacji (z 22,85 do 22,79 mln zł) oraz podatków i opłat (z 7,891 do 7,89 mln zł), nakłady na zużycie materiałów i energii poszły w górę z 806,2 tys. zł do 1,06 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 801,1 do 956,9 tys. zł.
12,4 mln zł spółka przeznaczyła na zakup usług i towarów od powiązanych z nią firm. 10,52 mln zł zapłaciła Grupie RMF, 1,1 mln zł - spółce RMF, a po ponad 200 tys. zł - nadawcom RMF Maxxx, RMF Classic i Grupie Interia.
22,3 mln zł zysku na dywidendę
Firma osiągnęła wzrost wyników rentowności. Jej zysk sprzedażowy poszedł w górę z 20,07 do 22,99 mln zł, zysk operacyjny - z 19,24 do 22,21 mln zł, a zysk brutto i netto - z 19,2 do 22,28 mln zł.
Wspólnicy spółki zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk zostanie im wypłacony do 26 czerwca w formie dywidendy. Grupa RMF otrzyma 22,28 mln zł, a spółka RMF jako posiadacz 0,0017 proc. udziałów - 379 zł.
Bez obniżek wynagrodzenia z powodu epidemii
W sprawozdaniu nadawcy RMF FM tak samo jak w raporcie spółki nadającej RMF Classic krótko opisano zmiany w firmie spowodowanej epidemią koronawirusa. Zespół stacji przeszedł w dużym stopniu na pracę zdalną, a osoby muszące pracować w siedzibie są w systemie rotacyjnym
- Spółka oraz Grupa RMF współpracują ze sobą na podstawie umowy o współpracy przy sprzedaży świadczeń reklamowych, w których Grupa gwarantuje Spółce zakup prawa do zamieszczenia świadczeń reklamowych o określonej wartości rocznej i miesięcznej. Tym samym, Spółka ma zagwarantowane odpowiednie wpływy, pozwalające jej na bezpieczne funkcjonowanie - zaznaczono.
Firma nie wprowadziła obniżki wynagrodzeń i wymiaru pracy, co było warunkiem (obniżka o 20 proc.) uzyskania dofinansowania pensji w ramach tzw. pierwszej tarczy antykryzysowej. - Na dzień sporządzenia sprawozdania finansowego, zgodnie z oświadczeniem Zarządu Grupy, nie ma podstaw do renegocjowania wysokości gwarantowanego wynagrodzenia, jednakże Strony rozważają taką możliwość w kolejnych miesiącach, w zależności od stopnia redukcji budżetów marketingowych przedsiębiorstw. Priorytetem w negocjacjach będzie zachowanie ciągłości produkcji i nadawania programów radiowych - stwierdzono w sprawozdaniu.
Obniżki wynagrodzeń i wymiaru pracy o 20 proc. wprowadziły natomiast niektórzy konkurenci Grupy RMF: Eurozet oraz Agora, która oprócz pionu radiowego prowadzi działalność prasową, kinową, internetową i w reklamie zewnętrznej.
Dołącz do dyskusji: RMF FM z 98 mln zł wpływów i 22 mln zł zysku, ma 103 pracowników