O ponad 8 proc. zdrożeją reklamy w stacjach Grupy RMF
Od 28 lutego zaczną obowiązywać nowe cenniki reklamowe w stacjach należących do Grupy RMF: RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic. Spoty będą droższe o ponad 8 proc.
Grupa RMF ogłosiła cenniki reklamowe na sezon wiosenny. Nowe stawki reklam dla RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic zaczną obowiązywać od 28 lutego br.
- Zdecydowaliśmy się na korektę cenników nie tylko z uwagi na bardzo wysoką i stale rosnąca słuchalność naszych stacji, ale też z powodu wysokiej inflacji w kraju. W grudniu jej poziom wyniósł 8,6 proc. i mniej więcej na takim poziomie są podwyżki cen spotów w naszych stacjach. Kalkulując nowe ceny braliśmy też pod uwagę zwiększony popyt na reklamę radiową wiosną w porównaniu do zimy oraz znaczące podwyżki w innych mediach, przede wszystkim w telewizji, w której wzrosty cen w tym roku mogą, wg naszych estymacji, sięgnąć nawet 15-20 proc. - mówi Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.
Średnie wzrosty ceny spotów wiosną 2022 roku w stosunku do cennika zimowego wyniosą: w RMF FM – 8,7 proc., w RMF MAXXX – 8,3 proc., a w RMF Classic – 8,8 proc.
Cena najdroższego spotu w RMF FM wzrośnie z 49,9 tys. zł do 53,1 tys. zł (emisja w piątki, w godz. 7-9), w RMF Maxxx - z 8,5 tys. zł do 9 tys. zł, a w RMF Classic - z 3,9 tys. zł do 4,2 tys. zł.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w przypadku każdego cennika obowiązują osobne ceny na każdy dzień tygodnia.
- Nawet uwzględniając te podwyżki koszt dotarcia w kluczowych targetach jest znacznie niższy w Grupie RMF niż w konkurencyjnych grupach radiowych – dodaje Tomasz Ramza.
W cenniku wiosennym dopłata „high season”, wprowadzana przez Grupę RMF w okresach zwiększonego popytu na reklamę, będzie obowiązywała przed Wielkanocą, w dn. 4-16 kwietnia i wynosić będzie 3 proc.
Cenniki Grupy RMF na sezon wiosenny będą obowiązywać od 28 lutego do 3 lipca 2022 roku.
Liderem RMF FM
RMF FM było w 2021 roku najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową w Polsce. Udział stacji w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 29,9 proc. Względem analogicznego okresu rok wcześniej wynik zwiększył się o 0,6 pkt. proc. (wg Radio Track).
Dołącz do dyskusji: O ponad 8 proc. zdrożeją reklamy w stacjach Grupy RMF