Rekordowo słabe wyniki Radia ZET i Jedynki, RMF FM umacnia się na pozycji lidera
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od listopada 2014 roku do stycznia 2015 roku należała do RMF FM. Największym wzrostem pochwalić się mogło VOX FM, zaś najwięcej straciło Radio ZET, notując najgorszy wynik w historii badania - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od listopada 2014 roku do stycznia 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,5 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,9 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,8 proc., po spadku o 2,1 pkt. proc. Jednocześnie jest to najsłabszy wynik stacji w historii badania.
Przewaga RMF FM nad Radiem ZET w analizowanym okresie zwiększyła się do 10,7 pkt. proc.
- Analizując wyniki ostatniej fali wypada nam pogratulować efektu intensywnej urodzinowej kampanii na 25-lecie krakowskiej stacji - komentuje Katarzyna Szczepanik, rzecznik prasowa Eurozetu. W grudniu i styczniu w telewizji, internecie i prasie trwała duża kampania reklamowa, w której radio RMF FM zapowiadało, że ufunduje wyprawki wszystkim dzieciom, które urodzą się w Polsce 15 stycznia 2015 roku (więcej na ten temat).
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,9 proc., po spadku o 0,5 pkt. proc. Również był to najsłabszy wynik od lat.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,2 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,3 pkt. proc.
Z szóstego na piąte miejsce awansowała stacja VOX FM, której udział w badanym okresie wyniósł 3,7 proc., czyli o 2,4 pkt. proc. więcej, niż rok wcześniej. Wówczas na 18 częstotliwościach wykorzystywanych obecnie przez VOX FM nadawało Radio Eska Rock. VOX FM przejęło je w grudniu 2013 roku. Stacja ta gra muzykę taneczną (więcej na ten temat).
Na szóstą pozycję spadło Radio Maryja, które odnotowało spadek udziału, wynoszący 0,1 pkt. proc. do 2,0 proc.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
listopad 2009 : styczeń 2010 |
listopad 2010 : styczeń 2011 |
listopad 2011 : styczeń 2012 |
listopad 2012 : styczeń 2013 |
listopad 2013 : styczeń 2014 |
listopad 2014 : styczeń 2015 |
Radio RMF FM |
25,7% |
25,5% |
25,4% |
24,2% |
22,6% |
24,5% |
Radio ZET |
16,4% |
16,1% |
15,3% |
15,8% |
15,9% |
13,8% |
Jedynka |
12,6% |
13,1% |
12,3% |
10,2% |
10,4% |
9,9% |
Trójka |
7,3% |
8,3% |
8,0% |
7,5% |
7,5% |
7,2% |
VOX FM |
1,4% |
1,5% |
1,7% |
1,8% |
1,3% |
3,7% |
Radio Maryja |
2,1% |
2,4% |
2,2% |
2,7% |
2,1% |
2,0% |
Radio TOK FM |
1,0% |
1,4% |
1,5% |
1,1% |
1,3% |
1,4% |
RMF CLASSIC |
- |
0,8% |
0,7% |
0,9% |
1,1% |
1,2% |
Czwórka |
0,2% |
0,3% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
ZET CHILLI |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
0,5% |
Dwójka |
0,7% |
0,7% |
0,7% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN |
0,1% |
0,2% |
0,2% |
0,1% |
0,1% |
0,1% |
Dołącz do dyskusji: Rekordowo słabe wyniki Radia ZET i Jedynki, RMF FM umacnia się na pozycji lidera
Tak trzymać .