SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama w magazynach 10 proc. w górę. „Newsweek” i „Polityka” ostro w dół (TOP 10)

Polskie magazyny w październiku zarobiły cennikowo z reklam o 10,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe „Twojego Stylu” i „Pani” wzrosły w skali roku o ponad 50 proc. Natomiast sporo mniejsze wpływy zanotowały „Polityka” i „Newsweek Polska”.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w październiku br. cennikowe przychody reklamowe magazynów były wyższe niż rok wcześniej o 10,5 proc. bez autopromocji, natomiast o 11 proc. - z uwzględnieniem autopromocji. Same wydatki na autopromocję wzrosły w skali roku o 18,4 proc.

>>> Gazety 12 proc. mniej z reklam. „Rzeczpospolita, „Gazeta Wyborcza” i „Fakt” ostro w dół

Wśród czołowych czasopism zdecydowanie największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych w skali roku osiągnęły „Twój Styl” - 71,3 proc., i „Pani” - 57,4 proc. (oba tytuły należą do Wydawnictwa Bauer). Większą niż średnia dla całego segmentu dynamikę tych przychodów zanotowały też „Gala” (G+J Polska) - 23,9 proc., „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - 19,8 proc., oraz „Wprost” (AWR Wprost) - 18 proc. Z kolei „Party” zarobiło z reklam 9,2 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Viva!” - 7,2 proc. więcej (oba tytuły wydaje Edipresse Polska).

>>> „Twój Styl” liderem czytelnictwa, ale miesięczniki z czołówki tracą

Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zmniejszyły się w skali roku aż o 39,2 proc. W przypadku „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ten spadek wyniósł 15,7 proc., a w przypadku „Claudii” (G+J Polska) - 9,2 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
  X.2011 X.2010
Newsweek Polska 13 994 289 zł 16 591 777 zł
Twój Styl 12 775 865 zł 7 458 352 zł
Wprost 12 578 600 zł 10 662 695 zł
Tele Tydzień 9 807 965 zł 8 186 504 zł
Viva! 8 002 531 zł 7 461 808 zł
Polityka 6 678 950 zł 10 987 300 zł
Gala 6 189 307 zł 4 995 271 zł
Party 5 509 359 zł 5 042 955 zł
Claudia 5 190 157 zł 5 718 028 zł
Pani 4 872 062 zł 3 094 913 zł
monitorowane tytuły razem 268 358 074 zł 242 907 392 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 289 118 348 zł 260 444 688 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 20 760 274 zł 17 537 296 zł


 

Dołącz do dyskusji: Reklama w magazynach 10 proc. w górę. „Newsweek” i „Polityka” ostro w dół (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
Polityka ładnie zjechała aczkolwiek wyniki i tak imponujące;]
0 0
odpowiedź