SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama Dziennego Świadczenia Szpitalnego w 4Life Direct wprowadza w błąd (wideo)

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że spot radiowy oferowanej przez 4Life Direct polisy Dziennie Świadczenie Szpitalne wprowadza odbiorców w błąd, prezentując koszty leczenia w państwowym szpitalu różnego rodzaju schorzeń.

Autor skargi na reklamę radiową Dziennego Świadczenia Szpitalnego zauważył, że w spocie lektor wymienia koszty leczenia kilku schorzeń w państwowym szpitalu („choroby serca - do 10 tys. zł, nowotwór - do 20 tys. zł, leczenie po wypadku - do 40 tys. zł”), podczas gdy ustawowo opieka medyczna jest w Polsce darmowa. „Reklama ta żeruje w ten sposób na ludzkiej niewiedzy, niektórzy ludzie nie wiedzą, jakie przysługują im prawa w państwowej służbie zdrowia i taka reklama w jawny sposób wprowadza ich w błąd podając nieprawdziwe dane” - ocenił odbiorca. „Dodatkowo, dane nie są niczym poparte, nie ma żadnej informacji nt. obliczenia tych kosztów leczenia. Próbowałem uzyskać odpowiedź na pytanie skąd biorą się te wielkie sumy, lecz biuro obsługi klienta firmy 4Life Direct milczy i nie odpowiada na mój list emailowy” - dodał.

W odpowiedzi na te zarzuty 4Life Direct podkreśliła, że skoro zapis o bezpłatnej opiece medycznej jest zawarty w konstytucji Polski, to najprawdopodobniej wszyscy o tym wiedzą. „W żadnym momencie reklamy nie mówimy o tym, że leczenie szpitalne jest płatne. W precyzyjny sposób nawiązujemy jednak do kosztów związanych z pobytem w szpitalu w wyniku wypadku lub choroby” - oceniła firma. Zaznaczyła przy tym, że nie wszystkie specjalistyczne zabiegi i leki są w pełni refundowane, o czym regularnie informują media.

Jednak według Komisji Etyki Reklamy spot nadużywa zaufania odbiorców i wprowadza ich w błąd, ponieważ przedstawia koszty leczenia w państwowym szpitalu, nie wskazując na źródło tych informacji. „Podając w reklamie tego typu dane powinno być wskazane źródło ich wyliczenia, gdyż nie można podawać danych w sposób dowolny. Tego typu komunikat jest niejasny i może budzić wątpliwości wśród odbiorców, co do ponoszenia kosztów pobytu w publicznym szpitalu” - podkreśliła Komisja. „Reklama polisy dzienne świadczenie szpitalne dotycząca tak wrażliwej sfery jaką jest zdrowie, nie może pozostawiać wątpliwości co do treści zawartych w reklamie” - dodała.

Dołącz do dyskusji: Reklama Dziennego Świadczenia Szpitalnego w 4Life Direct wprowadza w błąd (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl