SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Redakcje wciąż z hybrydowym modelem pracy, czekają na rozwój sytuacji

Redakcje polskich mediów w dalszym ciągu utrzymują częściowo zdalny model pracy. Podkreślają, że są przygotowane na różne scenariusze, w tym także na czwartą falę pandemii.

Redakcje w większości funkcjonują w modelu pracy zdalnej (fot. Pixabay)Redakcje w większości funkcjonują w modelu pracy zdalnej (fot. Pixabay)

Redakcje mediów w Polsce w większości pozostają przy pracy hybrydowej (częściowo zdalnej, częściowo w zakładzie pracy), wprowadzonej podczas pandemii. Ich przedstawiciele podkreślają, że pracownicy przychodzący do biur zobowiązani są do przestrzegania procedur sanitarnych (m.in. zachowania dystansu, noszenia masek, dezynfekcji).

Tak jest chociażby w TVN. - Równocześnie prowadzimy prace nad strategią powrotu do biur i wdrożenia pracy hybrydowej. Strategia ta będzie opierała się o nasze potrzeby biznesowe, niezbędne zasady bezpieczeństwa, preferencje pracowników, a także wymogi prawne. Ostateczna decyzja o ponownym otwarciu biur będzie z pewnością uzależniona od sytuacji pandemicznej oraz ewentualnych odgórnych regulacji – mówi Agnieszka Maciejewska, dyrektorka People & Culture w TVN Grupa Discovery.

- Zdrowie naszych pracowników i współpracowników traktujemy priorytetowo, dlatego niezależnie od tego kiedy i na jakich zasadach będziemy wracać do biur, osoby tam przebywające będą zobowiązane dostosować się do aktualnych wymogów bezpieczeństwa. Szczepienia są obecnie najskuteczniejszym narzędziem w walce z pandemią. Dlatego niezmiennie zachęcamy wszystkich naszych pracowników i współpracowników, by poddali się szczepieniu – dodała Maciejewska.

Czytaj też: Zdalna praca nie podoba się polskim szefom. Aż 88 proc. z nich chce powrotu pracowników do biur

Monika Kuś z Polskiego Radia zaznacza, że po ogłoszeniu stanu pandemii „zarząd Polskiego Radia podjął wszelkie niezbędne działania mające na celu zminimalizowanie ryzyka zakażenia wśród pracowników i gości”. - Wprowadzono też zdalną/rotacyjną pracę pracowników Polskiego Radia SA, w tych komórkach, w których było to możliwe – dodaje. I na razie tak pozostanie. - Zarząd Polskiego Radia SA utrzymał możliwość pracy zdalnej i rotacyjnej, w jednostkach, w których jest to możliwe - mówi rzeczniczka Polskiego Radia.

- W Grupie Eurozet do końca sierpnia obowiązuje rekomendacja zarządu pracy zdalnej oraz w systemie rotacyjnym, w zależności od charakteru wykonywanych zadań. Obecnie około 70 procent zatrudnionych wykonuje swoje obowiązki zdalnie - mówi Michał Aleksandrowicz z biura prasowego Eurozetu. - Cały czas na terenie biur obowiązują nas zasady bezpieczeństwa, w tym noszenie maseczek czy ograniczenie bezpośrednich spotkań z osobami z zewnątrz. Następne decyzje dotyczące formy pracy w kolejnych miesiącach będą uzależnione od rozwoju sytuacji pandemicznej - podkreśla.

Redakcje gotowe na powrót do pracy zdalnej w przypadku czwartej fali

W Agorze większość pracowników nadal pracuje zdalnie. - Choć coraz większa ich liczba chętniej wraca do biura – podkreśla Nina Graboś, dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej spółki. - Rozpoczynamy dopiero rozmowy na temat powrotu do pracy w biurze. Decyzja w tej sprawie dla całej organizacji jeszcze nie zapadła - dodaje.

- Obecnie redakcje pracują w różnych trybach, głównie hybrydowo i zdalnie. W innych biznesach, jak kina czy działalność gastronomiczna, zespoły pracują stacjonarnie - mówi Graboś. I zaznacza, że w przypadku decyzji zarządu o powrocie pracowników do biura w hybrydowym modelu pracy, w pierwszej kolejności powiadomiony o tym zostanie zespół.

Część pracowników pracuje zdalnie także w Burda Media Polska. - Przeorganizowaliśmy pracę zespołu w taki sposób, żeby na terenie biura znajdywała się ograniczona liczba osób w ciągu dnia. Na bieżąco śledzimy sytuację pandemiczną i będziemy reagować, w razie potrzeby, na jej rozwój - mówi Bernadetta Rybaczuk, digital coordinator Burdy.

Podobnie jest w Polska Press. - Cały czas stosujemy wszystkie zalecenia związane z reżimem sanitarnym. Na bieżąco śledzimy sytuację związaną z czwartą falą pandemii COVID-19. Jesteśmy przygotowani na różne scenariusze, zarówno pracy rotacyjnej jak i całkowicie zdalnej – mówi rzecznik spółki Adrian Majchrzak.

Brak obowiązkowych szczepień

Spytaliśmy także, czy firmy będą wymagać od swoich pracowników szczepień przeciwko COVID-19 (jak ma to miejsce w przypadku CNN), ale większość pytanych przez nas przedstawicieli zignorowała ten wątek (w czerwcu nikt nie zakładał takiego scenariusza). Jako jedyna odniosła się Monika Kuś. - W tej chwili Polskie Radio SA nie wymaga od pracowników przedłożenia zaświadczeń dotyczących szczepień – odpowiedziała rzeczniczka.

Niedawno agencja Reuters podała, że zatrudnieni przez Google w USA, którzy zdecydują się na pracę zdalną na stałe, mogą otrzymywać niższe zarobki.

Amazon informował ostatnio, że jego pracownicy do pracy w biurach wrócą nie wcześniej niż w styczniu 2022 roku, choć pierwotny plan zakładał, że stanie się to już we wrześniu br.

Dołącz do dyskusji: Redakcje wciąż z hybrydowym modelem pracy, czekają na rozwój sytuacji

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Seba
Wielu redakcjom to się poprostu opłaca, mniejsze zużycie energii, wody czy nawet darmowej kawy, niektóre poszły dalej i zwolniły sporą część powierzchni biurowej.
odpowiedź
User
Justyna
No proszę, najemnicy obcych muszą teraz harować w swoich domach i jeszcze za swoje pieniądze za prąd, wodę, ogrzewanie, itd. Brawo najemnicy brońcie swojej "niezależności", tylko zastanówcie się od kogo.
odpowiedź
User
IT
Odpadają koszty: sprzątania biura, mediów, napojów i przekąsek dla pracowników, sprzętu biurowego, konserwacji i wymiany sprzętu. Można zwolnic część powierzchni biurowej, renegocjować z najemcą lub znaleźć inne biuro. Odpadają wyjazdy służbowe, diety. pieniądze można przeznaczyć na przetrwanie firmy w pandemii lub jeśli firma ma się ok to w rozwój.
odpowiedź