„Teleexpress”, TCS i Liga Mistrzów hitami 2020 roku w TVP1 (top 20)
Największą widownię w 2020 roku w TVP1 zgromadziły: dziennik „Teleexpress”, transmisja finałowego konkursu 68. Turnieju Czterech Skoczni oraz finał Ligi Mistrzów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię w Jedynce w 2020 roku zgromadziło specjalne wydanie dziennika TVP1 „Teleexpress” z 26 stycznia. Kilkuminutowa audycja, pokazana w przerwie konkursu PŚ w skokach narciarskich w Zakopanem, miała średnio 5,45 mln osób (1-minutowy zasięg na poziomie 5,77 mln widzów) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House. Udział stacji w tym czasie wyniósł 38,47 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce należało do finałowego konkursu Turnieju Czterech Skoczni 2019/2020, który odbył się 6 stycznia w Bischofshofen (sportową imprezę wygrał Dawid Kubacki). Relacja w samej TVP1 miała średnio 5,15 mln osób (RCH 1 min na poziomie 9,40 mln). Udział stacji w tym czasie wyniósł 32,41 proc. Zawody transmitowane były również w Eurosporcie (widownia na poziomie 1,30 mln widzów) i TVP Sport (922 tys.). Łącznie konkurs miał 7,37 mln osób.
Podium uzupełnia finałowy mecz Ligi Mistrzów z 23 sierpnia, w którym Bayern Monachium pokonał Paris Saint-Germain wynikiem 1 do 0. Spotkanie w TVP1 oglądało średnio 4,72 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,30 proc.
- Sport ogląda się zawsze i wszędzie niezależnie od tego, czy mamy pandemię, czy zwykły czas, jak to było w styczniu rok temu. To pod tym jednym warunkiem, że wydarzenia sportowe nie są odwoływane. A jak widać, nawet odwołanie wydarzeń przesuwa tylko efekt kumulacji widowni, która podąża za swoimi pasjami sportowymi - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub.
Czwarty był finał 18. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior z 29 listopada. W Jedynce transmisja miała średnio 4,47 mln osób (29,34 proc. udziału).
- Taki konkurs niecodziennie gości u nas w kraju, w dodatku w siedzibie TVP - co też mogło przyczynić się do wzrostu popularności (autopromocja ze strony TVP) . Tutaj wpływ na wielkość widowni również mogły mieć restrykcje dotyczące pandemii ogłoszone w pierwszej połowie listopada - komentuje nam ekspert.
Czołową piątkę uzupełniają „Wiadomości”, które 6 stycznia w TVP1 miały 3,99 mln oglądających (23,94 proc. udziału).
W top 10 znalazły się jeszcze reality-show „Rolnik szuka żony” (3,91 mln widzów; 26,35 proc. udziału; 1 listopada), „Debata prezydencka 2020” (3,64 mln; 26,41 proc.; 17 czerwca), konkurs MŚ w lotach narciarskich (3,54 mln; 25,97 proc.; 13 grudnia), „Sanatorium miłości” (3,54 mln; 22,44 proc.; 8 marca) i „Ojciec Mateusz” (3,28 mln; 20,62 proc.; 16 kwietnia).
Finał Ligi Mistrzów na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był finał Ligi Mistrzów, który miał 2,04 mln osób (RCH - 3,17 mln), co dało Jedynce 39,66 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął „Teleexpress” z 26 stycznia (1,79 mln widzów; 33,35 proc. udziału), a podium uzupełnia finał TCS (1,63 mln; 27,15 proc.).
Dołącz do dyskusji: „Teleexpress”, TCS i Liga Mistrzów hitami 2020 roku w TVP1 (top 20)