Ranking pism motoryzacyjnych w 2014 roku. Na czele „Motor” i „Auto-Moto”
W pierwszych trzech kwartałach 2014 roku pierwsze miejsce w rankingu średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do „Auto-Moto”.
Liderem wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu ub.r. zwiększyła się o 1,05 proc. i wyniosła 104 116 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 3,07 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 77 962 egz.
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik poszedł do góry o 0,75 proc. do 43 957 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei na drugą lokatę spadł „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 43 132 egz.. Jego wynik zmalał o 4,21 proc.
Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 39 865 egz., po spadku o 4,80 proc.
Natomiast największy spadek w zestawieniu - o 12,42 proc. do 6 926 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W rankingu uplasował się on na miejscu siódmym, ostatnim.
I-III kwartał | ||||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 194 704 | 104 194 | 104 116 | 187 693 | 103 033 | 103 033 |
Auto Świat | 133 398 | 82 388 | 77 962 | 137 704 | 85 517 | 80 432 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 85 998 | 44 024 | 43 957 | 84 317 | 43 630 | 43 630 |
Top Gear | 75 873 | 43 182 | 43 132 | 80 210 | 45 616 | 45 027 |
Auto Świat Poradnik | 69 422 | 39 865 | 39 865 | 71 863 | 41 873 | 41 873 |
Auto Motor i Sport | 53 749 | 28 286 | 28 286 | 58 810 | 29 778 | 29 778 |
Świat Motocykli | 31 755 | 17 012 | 17 012 | 31 650 | 17 510 | 17 510 |
Automobilista | 19 959 | 8 366 | 8 343 | 19 978 | 8 594 | 8 556 |
Classic Auto | 14 578 | 6 926 | 6 926 | 14 642 | 7 957 | 7 908 |
We wrześniu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do września 2013 roku zmniejszyła się o 1,39 proc. do 102 019 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 73 811 egz., po spadku o 2,42 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” (47 663 egz.; wzrost o 6,25 proc.). Drugie miejsce należało do „Top Gear” (38 946 egz.; w dół o 12,28 proc.), a trzecie - do magazynu „Auto Świat Poradnik” (35 510 egz.; - 13,87 proc. - największy spadek w rankingu).
Natomiast w tym ujęciu najwięcej zyskał „Świat Motocykli” (Agora) - było to 15,79 proc. do 20 874 egz.
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 194 934 | 102 019 | 102 019 | 189 955 | 103 457 | 103 457 |
Auto Świat | 141 452 | 76 873 | 73 811 | 129 556 | 80 876 | 75 644 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 86 000 | 47 663 | 47 663 | 84 989 | 44 861 | 44 861 |
Top Gear | 68 989 | 39 052 | 38 946 | 69 992 | 44 977 | 44 400 |
Auto Świat Poradnik | 62 971 | 35 510 | 35 510 | 68 985 | 41 228 | 41 228 |
Auto Motor i Sport | 53 000 | 28 412 | 28 412 | 55 020 | 30 022 | 30 022 |
Świat Motocykli | 41 000 | 20 874 | 20 874 | 31 350 | 18 027 | 18 027 |
Automobilista | 20 900 | 8 301 | 8 211 | 19 800 | 7 890 | 7 812 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Ranking pism motoryzacyjnych w 2014 roku. Na czele „Motor” i „Auto-Moto”