Radiozet.pl wyprzedziło Eska.pl, najbardziej w górę Chillizet.pl, RMF.fm i Antyradio.pl (TOP15 serwisów radiowych)
Na pozycję lidera zasięgowego wśród witryn radiowych awansowało Radiozet.pl, wyprzedzając Eska.pl. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Chillizet.pl, RMF.fm i Antyradio.pl. Na najdłużej przyciągają internautów Open.FM, Eskago.pl i Tuba.pl.
W sierpniu Radiozet.pl (Eurozet) odwiedziło 4,34 mln internautów, którzy wykonali na stronie 29,33 mln odsłon, a każdy spędził na niej przeciętnie 26 minut i 55 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Radiozet.pl było liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon. Eska.pl (Grupa Radiowa Time) zanotowała 3,56 mln odwiedzających i 11,85 mln odsłon, RMF24.pl - 3,19 mln odwiedzających i 16,39 mln odsłon, RMF.FM - 2,5 mln odwiedzających i 8,43 mln odsłon, a Polskieradio.pl - 1,54 mln odwiedzających i 10,25 mln odsłon.
Z kolei zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania przez internautów zanotowały witryny, w których można słuchać różnych stacji. Na Open.fm (Grupa Wirtualna Polska) odwiedzający spędził przeciętnie 10 godzin i 49 minut, na Eskago.pl (Grupa Radiowa Time) - 7 godzin i prawie 14 minut, a na Tuba.pl (Grupa Radiowa Agory) - prawie 5 godzin.
Do Eurozetu oprócz Radiozet.pl należą witryny Antyradio.pl (1,48 mln użytkowników i 6,31 mln odsłon), Chillizet.pl (1,21 mln użytkowników i 3,63 mln odsłon) i Planeta.fm (641,8 tys. użytkowników i 2 mln odsłon). Własnością Grupy RMF oprócz RMF24.pl i RMF.FM jest RMFmaxxx.pl (885,7 tys. użytkowników i 2,89 mln odsłon).
W skład Grupy Radiowej Time oprócz Eska.pl i Eskago.pl wchodzą Eskarock.pl (248,6 tys. użytkowników i 542 tys. odsłon) i Voxfm.pl (162,6 tys. użytkowników i 399 tys. odsłon), a do Grupy Radiowej Agory oprócz Tuba.pl należy Tokfm.pl (1,02 mln użytkowników i 3,09 mln odsłon). Polskie Radio zdecydowaną większość treści gromadzi w swoim głównym portalu, a miesiąc temu uruchomiło serwis informacyjny Polskieradio24.pl.
Na komputerach Radiozet.pl zanotowało 1,67 mln użytkowników, 5,02 mln odsłon oraz 54 minuty i 30 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Eska.pl miała 1,45 mln użytkowników i 3,36 mln odsłon, a Polskieradio.pl - 852,9 tys. użytkowników i 8,35 mln odsłon.
Z Open.fm użytkownik korzystał przeciętnie przez 12 godzin i 45 minut, z Eskago.pl - przez 10 godzin i 59 minut, a z Tuba.pl - przez 9 godzin i 4 minuty.
Na smartfonach i tabletach Radiozet.pl miało 3,09 mln użytkowników i 24,32 mln odsłon, RMF24.pl - 2,66 mln użytkowników i 12,55 mln odsłon, Eska.pl - 2,42 mln użytkowników i 8,49 mln odsłon, a RMF.FM - 1,84 mln użytkowników i 6,28 mln odsłon.
Na Eskago.pl użytkownik spędził średnio 69 minut i 39 sekund, a na Open.fm - 67 minut i 41 sekund.
Radiozet.pl w skali roku zyskało 4,24 mln zasięgu i 11,91 mln odsłon (to odpowiednio 35,8 i 68,3 proc. w górę), natomiast przeciętny czas korzystania z serwisu zmalał o 18 minut i 17 sekund (czyli 40,4 proc.).
Pod względem zasięgu Radiozet.pl wyprzedziło Eska.pl, które zanotowało wzrost o 0,9 pkt proc. (a więc 7,3 proc.) oraz spadki o 997,7 tys. odsłon oraz 13 minut i 10 sekund średniego czasu korzystania (czyli odpowiednio 7,8 i 74,5 proc.).
RMF24.pl zyskało 4,56 pkt proc. zasięgu i 4,37 mln odsłon (62,7 i 36,3 proc.), a RMF.FM - 3,82 pkt proc. zasięgu i 3,58 mln odsłon (70 i 73,8 proc.). W tym drugim serwisie średni czas spędzony przez odwiedzającego zmalał o 3 minuty i 7 sekund (czyli 43,5 proc.).
Ponad dwukrotnie wzrosły statystyki Chillizet.pl - zasięg o 2,6 pkt proc. (139 proc.), a liczba odsłon o 1,89 mln odsłon (108,9 proc.). Za to przeciętny czas korzystania zmniejszył się o 35 minut i 39 sekund (czyli 66,7 proc.).
Z kolei Tokfm.pl zanotował spadki o 0,53 pkt proc. zasięgu, 1,78 mln odsłon oraz minutę i 23 sekundy średniego czasu korzystania (to 12,3, 36,5 i 36,2 proc. w dół).