Radiowa Jedynka zwiększyła wpływy z reklam o 77 proc., Trójka 28 proc. w dół (Top10)
Wydatki na reklamę radiową od stycznia do maja br. wzrosły rok do roku o blisko 14 proc. Najwięcej zyskał Program I Polskiego Radia. Radiowa Trójka i Vox FM jako jedyne rozgłośnie zanotowały spadek wpływów.
W okresie od stycznia do maja br. stacje radiowe zarobiły cennikowo na reklamach 3,48 mld zł. Było to 13,8 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto Kantar, bez rabatów).
Liderem przychodów reklamowych pozostaje niezmiennie RMF FM. Reklamodawcy zainwestowali w tej stacji w omawianym okresie 1,07 mld zł, czyli 15,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Drugie na podium Radio Zet zwiększyło wpływy reklamowe o 21,7 proc., do 621,9 mln zł, a trzecia radiowa Jedynka zarobiła 76,6 proc. więcej niż rok wcześniej – 171,3 mln zł.
Kolejny w zestawieniu Program III Polskiego Radio zmniejszył wpływy reklamowe o 28,3 proc., do 134,7 mln zł.
Wydatki na reklamę w Tok FM wyniosły 88,1 mln zł (wzrost o 17,8 proc.), w Vox FM – 70,3 mln zł (spadek o 10,1 proc.), w RMF Classic – 49,7 mln zł (wzrost o 28,5 proc.), w Eska Warszawa – 48,2 mln zł (wzrost o 17,4 proc.), w Eska Wrocław – 43,7 mln zł (wzrost o 11,4 proc.), a w Eska Poznań – 42,3 mln zł (wzrost o 23,8 proc.).
Dołącz do dyskusji: Radiowa Jedynka zwiększyła wpływy z reklam o 77 proc., Trójka 28 proc. w dół (Top10)
Jak podliczyć wszystko to już dokładamy