SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jedynka 42 proc. więcej z reklam, Trójka 30 proc. mniej. Liderem RMF FM

W pierwszych dwóch miesiącach br. przychody reklamowe stacji radiowych zmalały rok do roku o ponad 4 proc. Mniej zarobiła większość rozgłośni z czołówki, w tym RMF FM, Radio Zet i Program III Polskiego Radia. O ponad 40 proc. wzrosły natomiast przychody Jedynki.

W okresie styczeń-luty br. reklamodawcy wydali w stacjach radiowych 1,34 mld zł, czyli 4,2 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2020 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).

Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje RMF FM z wpływami z reklam w kwocie 417,2 mln zł, mniejszymi w skali roku o 4,9 proc. Wicelider zestawienia  Radio Zet - zarobił na reklamach 246,6 mln zł, czyli 1,5 proc. mniej niż rok wcześniej.
Natomiast przychody reklamowe Trójki spadły o 29,7 proc., do 56,7 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Najbardziej wzrosły przychody reklamowe radiowej Jedynki - o 42,3 proc., do 53,3 mln zł. W Tok FM reklamodawcy wydali 37,1 mln zł (wzrost o 8,7 proc.), w Vox FM – 30,1 mln zł (wzrost o 1,9 proc.).

RMF Classic zarobiło na reklamie 19,2 mln zł (2,8 proc. mniej), Eska Warszawa – 17,4 mln zł (2,1 proc. mniej), Eska Wrocław – 15,8 mln zł (5,5 proc. mniej), Eska Poznań – 15,5 mln zł (1,6 proc. więcej).

Dołącz do dyskusji: Jedynka 42 proc. więcej z reklam, Trójka 30 proc. mniej. Liderem RMF FM

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Statysta
Większość wzrostu reklam w PR1 to reklamy Orlenu, gdzie Obajtek pyta o wolne pałace do kupienia dla brata leśnika, bo kupił już chyba wszystko co było na rynku.
0 0
odpowiedź
User
janek
Dobrze liczę, że prezesowanie Logopedki kosztuje PR3 dwie bańki miesięcznie (24 mln spadku w 12 miesięcy), a stworzenie i utrzymanie R357 kosztuje 0,6 mln ?
Ma tupet ...
0 0
odpowiedź
User
Matematyk z DM
Trujaka - 24 mln, Jedynka +16 mln, czyli PR na minusie 8 mln, rabaty w Jedynce zawsze były wyższe niż Trujce, zatem tylko w 1Q PR straciło ok 2,5-3 mln zł net net, Aga rulez!!! i już pisz do Krzyśka, że na koniec roku trzeba będzie lekko licząc z 15 mln dosypać.
0 0
odpowiedź