Radiospacja.pl z nową siedzibą w Warszawie, na rozwój potrzebuje minimum 200 tys. zł miesięcznie
Internetowa rozgłośnia Radiospacja.pl otworzyła swoją siedzibę w Warszawie, skąd będą mogły być nadawane niektóre programy. Jednocześnie dziennikarze wciąż będą prowadzić swoje audycje z domów, z wielu zakątków świata. Stacja po pół roku działalności apeluje też o wsparcie patronów. - Potrzebujemy około 200 tys. zł miesięcznie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Sito, redaktor naczelny Radiospacji.
W czwartek Paweł Sito, redaktor naczelny i członek zarządu rozgłośni zaprezentował Radiospacji nową siedzibę rozgłośni, która mieści się przy ulicy Okrężnej w Warszawie.
- Zielona brukowana ul. Okrężna nieopodal Jeziorka Czerniakowskiego to prawdziwie magiczne miejsce, co jak wiemy z doświadczenia znakomicie potrafi wpływać na to, co gramy oraz co i jak mówimy. Świadczą o tym np. programy Magdy Gacyk z Doliny Krzemowej, Wojtka Szymochy z Gór Izerskich, Przemka Dżadży Frankowskiego z Borów Tucholskich, Jacka Kaczyńskiego z Bali, Lidii Piechoty z Podlasia, Adama Rejniewicza z Berlina, Maćka Nowaka z Chrzanowa, Magdy Kryzy z Paryża, Marcina Fabjańskiego z Poznania, czy wreszcie Stanisława Trzcińskiego z Żoliborza Oficerskiego w Warszawie - wymienia Paweł Sito w rozmowie z nami.
Pierwszy dzień w siedzibie Radiospacji przy ul. Okrężnej w Warszawie. Spoko spoko naszych 60 mieszkań w 8 krajach nadaje nadal. Tu mamy zaplecze i firmę.
Opublikowany przez Pawła Sitę Czwartek, 17 września 2020
Zapewnia, że dziennikarze nadal będą prowadzić programy z domu, ale w Warszawie mieszka sporo osób i ma audycje z gośćmi, więc zamiast rozmawiać z nimi przez telefon będą mogli pojawiać się w studiu w siedzibie. - Będziemy korzystać ze studia gospodarza naszej miejscówki - producenta Big Blue Studio. Niemniej redakcja nadal będzie wirtualna, a zebrania w sieci. Tutaj będzie się znajdować zaplecze, gdzie zawsze będzie można wpaść - tłumaczy.
Działalność biznesowo - crowdfundingowa
Przy okazji prezentacji nowej siedziby Paweł Sito zaapelował o wsparcie Radiospacji za pośrednictwem Patronite.pl. Do tej pory na konto zbiórki 63 patronów wpłaciło 3730 zł.
Spytaliśmy, ile pieniędzy potrzeba na utrzymanie radia. - Nasza wizja zakłada rozwój, więc trudno teraz powiedzieć, gdzie jest sufit, jeśli chodzi o koszty działalności. Dobry program to koszt około 200 tys. zł miesięcznie, ale jeśli będziemy tworzyć nowy kanał np. dla młodzieży, potrzeby będą większe. Świadomie, po pół roku realizowania projektu w pandemicznym zrywie, teraz chcemy budować go jako przedsięwzięcie biznesowe. Dlatego dołączył do nas Jacek Nowak, który przez lata trząsł sprzedażą w RMF i TVN. Ale - uspokoję - nikt nie musi się bać negatywnego wpływu biznesu na radio, bo formuła marketingu będzie odmienna od stosowanej w „zwykłych radiach”, a ja jako szef programowy nie pozwolę, aby w jakiś sposób ucierpiała naturalność i autentyczność Radiospacji - podkreśla Sito.
Z kolei Jacek Nowak dodaje: - Oczywiście crowdfunding będzie dla nas znaczącym źródłem przychodów, który musimy bardzo skrupulatnie przemyśleć, aby zaufali nam słuchacze. Musimy zbudować parę rzeczy od nowa, niektóre zaczęliśmy. Nowa funkcjonalna strona uruchomiona została tydzień temu i jest w trakcie nanoszenia poprawek. Wykonawcy to EVO Studio z Redy i co bardzo nas cieszy - przyjęta została z niezwykłym entuzjazmem. Na przykład nowoczesny panel do głosowania na Listę Przebojów, co daje użytkownikom możliwość posłuchania i zobaczenia ponad 80 najnowszych, najlepszych utworów ze świata i z Polski - bieżącego repertuaru radia. Cel na teraz, to poprawa jakości nadawania, dystrybucji sygnału, obecność na platformach radiowych. Chcemy być wszędzie, gdzie jest internet. Bez wątpienia naszym atutem jest nadawanie z domów, nie ma drugiego takiego radia, które nadaje w różnych strefach czasowych - stwierdza prezes Radiospacji.
Celem ma być również dotarcie do dwóch grup docelowych: 15-25 lat oraz 35 lat i starsi. - W odmienności do Radiostacji, która 20 lat temu była pierwszą kilkuletnią realizacją pomysłu radia będącego w opozycji do zwykłych stacji, jej spadkobierczyni słuchana jest nie tylko w dużych miastach, ale coraz częściej - o czym z radością i pewnego rodzaju wzruszeniem dowiadujemy się - głęboko w Polsce oraz przez Polaków za granicą. Marzy nam się sytuacja, kiedy będziemy mieć dwa prime time’y - jeden w Polsce, a drugi za oceanem - podsumowuje Jacek Nowak.
Stacja nie zdradza danych o wynikach słuchalności na podstawie odtworzeń w aplikacji i za pośrednictwem strony internetowej. Sito podkreśla, że jest za wcześnie, by mówić o wynikach, ponieważ mają zamiar wykorzystać wszystkie możliwości dystrybucji ich sygnału.
Radiospacja.pl to internetowa stacja radiowa, która ruszyła 23 marca br. Prezentuje muzykę rockową, elektroniczną, alternatywną, hip-hop, jazz i wiele innych gatunków. Nadaje 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę. Zespół tworzy kilkudziesięciu pasjonatów muzyki. Można jej słuchać za pośrednictwem aplikacji w Google Play lub App Store, za pośrednictwem strony radiospacja.pl lub na stronie play.adtonos.com/radiospacjapl.
Dołącz do dyskusji: Radiospacja.pl z nową siedzibą w Warszawie, na rozwój potrzebuje minimum 200 tys. zł miesięcznie