SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Przychody reklamowe w I kw. wzrosły o 14,1% r/r

Przychody reklamowe mediów w ujęciu netto wzrosły w I kw. o 14,1% r/r do 1,580 mld zł, ocenia agencja CR Media Consulting w raporcie "Ad.media". W całym 2008 roku przychody reklamowe mediów mają wynieść 7,588 mld zł, czyli o 12,3% więcej niż w zeszłym roku.

Pierwsze trzy miesiące bieżącego roku przyniosły spowolnienie tempa wzrostu rynku reklamy, który w ostatnim kwartale roku poprzedniego wyniósł 17,8%. Dynamika była jednak istotnie wyższa od zanotowanej w pierwszym kwartale 2007 roku.

Najwyższe przychody uzyskali nadawcy telewizyjni, których wpływy zwiększyły się - zgodnie z oczekiwaniami analityków - o 15%. Na rynku telewizyjnym obserwowano dalszy wzrost cen czasu reklamowego, będący główną przyczyną dynamicznego wzrostu przychodów reklamowych stacji telewizyjnych.

Zgodnie z oczekiwaniami, najwyższą dynamikę osiągnęła reklama internetowa, której wartość wzrosła o 36%. Szybciej niż oczekiwano rosną przychody reklamowe prasy i radia. Na reklamę w prasie wydano o 9% więcej niż w tym samym okresie roku poprzedniego a zakupy czasu reklamowego w stacjach radiowych były wyższe o 14%.

W drugim kwartale b.r. można spodziewać się utrzymania wysokiej dynamiki rynku reklamy pod wpływem zwiększonego zainteresowania spowodowanego Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej. W drugiej połowie roku można spodziewać się niższego tempa wzrostu z niewielkim wpływem Olimpiady w Pekinie. W całym roku 2008 wzrost rynku reklamy może przekroczyć 12%.

Analitycy spodziewają się, że w II kw. przychody reklamowe mediów wyniosą 2,084 mld zł, a w III kw. 1,517 mld zł. W całym 2008 roku przychody wzrosną o 12,3% do 7,588 mld zł, a w 2009 roku - o 8,5% do 8,233 mld zł.

Dołącz do dyskusji: Przychody reklamowe w I kw. wzrosły o 14,1% r/r

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl