Przeglądarki internetowe: Chrome mimo spadków zdecydowanym liderem, w górę Safari
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w grudniu 2019 r., tak jak miesiąc wcześniej, zanotowała spadek udziału zarówno w globalnym, jak i polskim rynku. Dominująca pozycja lidera aplikacji Google pozostaje jednak niezagrożona.
Z danych StatCounter wynika, że w grudniu ub.r. Chrome miał w skali globalnej 63,67 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 64,26 proc. w listopadzie.
Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 16,74 proc. do 17,65 proc. rynkowego udziału, a na trzecim Firefox - ze spadkiem z 4,47 proc. do 4,39 proc.
Podobna sytuacja miała miejsce miesiąc wcześniej, kiedy Chrome stracił, a Safari zyskała. Jak widać jednak, przewaga przeglądarki Google wciąż jest ogromna.
Top 5 grudniowego rankingu zamykają aplikacje Samsung Internet i UC Browser. Udział pierwszej z nich wzrósł z 3,29 proc. do 3,45 proc., a drugiej zmalał z 2,95 proc. do 2,86 proc.
Polska: Chrome czwarty raz z rzędu w dół
W Polsce Chrome także zanotował spadek. Przeglądarka Google miała w grudniu ub.r. 73,65 proc. udziału, wobec 74,17 proc. w listopadzie. To czwarty miesiąc z rzędu kiedy Chrome traci na naszym rynku.
Wciąż jednak daleko w tyle za aplikacją Google są w Polsce konkurencyjne przeglądarki: Firefox (wzrost z 9,34 proc. do 9,49 proc.), Opera (wzrost z 4,61 proc. do 4,92 proc.), Samsung Internet (spadek z 4,41 proc. do 4,36 proc.) oraz Safari (wzrost z 3,62 proc. do 3,76 proc.).
Dołącz do dyskusji: Przeglądarki internetowe: Chrome mimo spadków zdecydowanym liderem, w górę Safari