Protest przeciwko internetowej reklamie Viagry
Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (Food and Drug Administration - FDA) upomniała firmę Pfizer Inc. za nie wymienienie w internetowej reklamie zagrożeń związanych z korzystaniem z Viagry.
Wspomniana reklama to 30-sekundowy klip wideo, w którym grupa mężczyzn wykonuje opisujący zalety specyfiku utwór "Viva Viagra" (wersja przeboju Elvisa Presleya "Viva Las Vegas") - informuje serwis PharmaTimes.
W pisemnym upomnieniu wystosowanym do Pfizera amerykański regulator stwierdził, że "klip wideo zwiększa obawy o społeczne zdrowie i bezpieczeństwo poprzez całkowite pominięcie informacji na temat ryzyka związanego ze stosowaniem Viagry i sugerowanie, że lek ten jest bezpieczniejszy niż ma to miejsce w rzeczywistości".
W odpowiedzi Pfizer tłumaczył się, że takie informacje miały się znaleźć równolegle obok klipu wideo w postaci baneru, ale w wyniku błędów technicznych na stronie internetowej CNN, na której umieszczona była reklama, nie pojawiły się. Potwierdził to również rzecznik CNN.
Firma farmaceutyczna zdecydowała się na wycofanie z internetu wszystkich swoich półminutowych reklam Viagry, w których zastrzeżenia co do korzystania z leku miały pojawiać się obok danego spotu zamiast w samej reklamie.
źródło: PharmaTimes
Dołącz do dyskusji: Protest przeciwko internetowej reklamie Viagry