“Prosto w serce” z Muchą słabiej od “Majki”, 63 mln zł z reklam
Pierwszy sezon telenoweli “Prosto w serce” z Anną Muchą w roli głównej miał mniej widzów niż emitowany rok wcześniej w tym paśmie serial “Majka”. Produkcja dała jednak TVN drugie miejsce w rynku. Wpływy z reklam to 63 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że po pięciu i pół miesiącu emisji średnia widownia telenoweli „Prosto w serce”, nadawanej w dni powszednie o godz. 17.55, wyniosła 2,39 mln osób. Przełożyło się to na 20,75 proc. udziału TVN w grupie 4+ i 22,14 proc. w komercyjnej 16-49.
Rok wcześniej w tym samym paśmie stacja nadawała telenowelę “Majka” (jej przerwa wakacyjna zaczęła się tydzień wcześniej). Śledziło ją codziennie więcej widzów, bo 2,8 mln przy udziale w rynku wynoszącym 23,72 proc. i 27,03 proc. (więcej na ten temat).
>>> Anna Mucha i Filip Bobek w serialu “Prosto w serce” - fotogaleria
Mimo spadku widowni w paśmie, w czasie emisji “Prosto w serce” telewizja TVN zajmowała nadal drugie miejsce w rynku w grupie 4+. Kanał ustępował jedynie TVP 1 nadającej wtedy „Klan”, której udział wynosił 27 proc. Za TVN plasowały się Polsat (“Dlaczego ja”, “Pierwsza miłość”; 17,81 proc.) oraz TVP 2 (programy lokalne, „Panorama”; 10,81 proc.). W grupie komercyjnej TVN zajęła także drugie miejsce, ale liderem z nieznaczną przewagą był Polsat.
Przychody reklamowe z wyemitowanych dotychczas premierowych odcinków telenoweli wyniosły 63,3 mln zł. Dla porównania, w tym samym okresie rok wcześniej “Majka” zarobiła 62 mln zł, ale miała o pięć odcinków mniej (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Dane telemetryczne pokazują, że serial z Anną Muchą oglądały głównie kobiety (71 proc. widowni), widzowie powyżej 50. roku życia, mieszkańcy miast i osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
>>> “Pierwsza miłość” zarobiła dla Polsatu 178 mln zł
“Prosto w serce” to opowieść o miłości opuszczonej przez matkę, energicznej dziewczyny, Moniki Milewskiej, zarabiającej na życie jako bokserka (w tej roli Anna Mucha) oraz przystojnego i bogatego właściciela firmy deweloperskiej Artura Sagowskiego (Filip Bobek). Serial jest adaptacją argentyńskiej produkcji “Sos mi vida”.
Kolejne odcinki “Prosto w serce” stacja TVN pokazywać będzie od września. Serial ma się zakończyć pod koniec roku.
Widownia “Prosto w serce” miesiąc po miesiącu
Miesiąc | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
styczeń | 2 653 994 | 18,95% | 20,40% |
luty | 2 788 576 | 20,24% | 21,85% |
marzec | 2 614 844 | 21,07% | 22,41% |
kwiecień | 2 170 647 | 21,26% | 22,84% |
maj | 1 958 227 | 21,90% | 23,34% |
czerwiec | 2 001 461 | 23,20% | 23,64% |
Średnia | 2 394 955 | 20,75% | 22,14% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji telenoweli
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 | 3 122 886 | 27,00% | 19,48% |
TVN-Prosto… | 2 394 955 | 20,75% | 22,14% |
Polsat | 2 059 997 | 17,81% | 22,18% |
TVP 2 | 1 249 918 | 10,81% | 8,34% |
Profil widowni serialu
Profil | TVN | ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 29,38% | 61 |
Kobiety | 70,62% | 136 | |
Wiek | 4-9 | 2,23% | 38 |
10-15 | 4,03% | 59 | |
16 - 19 | 3,29% | 59 | |
20 - 24 | 3,98% | 51 | |
25 - 29 | 6,32% | 71 | |
30 - 34 | 7,08% | 85 | |
35 - 39 | 6,49% | 88 | |
40 - 44 | 6,02% | 94 | |
45 - 49 | 6,48% | 94 | |
50 - 54 | 11,10% | 138 | |
55 - 59 | 11,81% | 152 | |
60+ | 31,16% | 154 | |
Wlk. miasta | Wieś | 28,05% | 72 |
< 50 tys. | 24,63% | 102 | |
50-100 tys. | 11,70% | 136 | |
100-200 tys. | 11,17% | 138 | |
> 200 tys. | 24,44% | 121 | |
Zawód | Top management | 5,97% | 69 |
Pracownicy średniego szczebla | 17,17% | 114 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 16,74% | 84 | |
Emeryci | 40,19% | 156 | |
Inni | 19,93% | 65 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 50,26% | 111 |
Średnie | 33,53% | 113 | |
Wyższe | 9,95% | 79 | |
Inne | 6,26% | 49 |
Dołącz do dyskusji: “Prosto w serce” z Muchą słabiej od “Majki”, 63 mln zł z reklam