Dokument „Propaganda. Sztuka tworzenia kłamstw” w Vodylli (wideo)
W serwisie Vodylla oglądać można nowy film dokumentalny „Propaganda. Sztuka tworzenia kłamstw”.
Dokument „Propaganda. Sztuka sprzedaży kłamstw” kanadyjskiego reżysera Larry’ego Weinsteina prześwietla techniki i narzędzia komunikacji stosowane przez tych, którzy dążą do władzy nad naszym życiem i umysłami.
- Analizuje współczesne mechanizmy propagandowej perswazji, odwołując się do wydarzeń historycznych, polityki, religii i sztuki - od prehistorycznych malowideł w jaskini El Castillo, przez freski w Kaplicy Sykstyńskiej, nazistowskie i radzieckie filmy propagandowe, po kampanię prezydencką Donalda Trumpa na Twitterze. Werbalno-wizualne przekazy wywierają wpływ na odbiorców, działając na jego emocje poprzez obietnice i strach. Kiedy budzą się emocje, krytyczne myślenie śpi. A kiedy rozum śpi, budzą się potwory - czytamy w opisie.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
W filmie na temat natury propagandy wypowiadają się naukowcy, specjaliści public relations oraz artyści, którzy wspierają porządek świata, i ci którzy z nim walczą.
- Widzimy więc Leni Riefenstahl, reżyserkę jednego z najwybitniejszych filmów propagandowych w historii - „Triumf woli”, oraz chińskiego artystę światowej sławy i dysydenta Ai Weiwei. W dyskusji o propagandzie bierze udział plakat „Guerillero heroico” irlandzkiego artysty Jima Fitzpatricka, który przeniósł do nieśmiertelności Che Guevarę, praca streetartowca Sheparda Faireya „Obama Hope”, wykorzystana w kampanii prezydenckiej, satyryczne ilustracje okładek „New Yorkera” Barry’ego Blitta, prowokacyjne karykatury tygodnika „Charlie Hebdo”, zdjęcie aktorki telewizyjnej Kathy Griffin z zakrwawioną maską Donalda Trumpa - opisuje Przemysław Petryszyn, właściciel RDF Entertainment, szef Vodylla.pl.
Dokument „Propaganda. Sztuka tworzenia kłamstw” w Vodylli został udostępniony w ostatnich dniach.
Vodylla wystartowała 8 maja
Vodylla to należąca do RDF Entertainment nowa platforma streamingowa w ofercie której znajdują się głównie filmy dokumentalne, a także pozycje nadawane w kanale Active Family (również należącym do spółki), w tym m.in.: „Family Feud” i „Moon Talk”. Serwis wystartował w poniedziałek, 8 maja nad ranem.
Na pierwsze tygodnie Vodylla dysponuje 500 godzinami wyspecjalizowanego contentu i setkami godzin zakontraktowanych materiałów, które niebawem trafią do oferty.
Niebawem do Vodylli mają trafić oryginalne produkcje dokumentalne RDF Entertainment. Pierwsza tego typu premiera ma się odbyć jeszcze w maju, na chwilę obecną nie są znane szczegóły na jej temat.
Miesięczny dostęp do platformy można uzyskać w cenie 19,90 zł.
Dołącz do dyskusji: Dokument „Propaganda. Sztuka tworzenia kłamstw” w Vodylli (wideo)