Programy śniadaniowe tracą widzów. „Dzień dobry TVN” ciągle wyżej od „Pytania na śniadanie”
W jesiennym sezonie zarówno „Dzień dobry TVN” jak i „Pytanie na śniadanie” zanotowały spadki oglądalności. Jednak nadal morning show TVN ogląda zdecydowanie więcej widzów niż magazyn poranny TVP2.
Z danych Nielsen Audiencje Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 2 września do 18 grudnia br. średnia widownia „Dzień dobry TVN”, nadawanego w dni powszednie o godz. 8.00, wyniosła 494 tys. osób. Przełożyło się to na 13,72 proc. udziału TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 17,63 proc. w grupie komercyjnej 16-49. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej magazyn stracił 83 tys. widzów. Wówczas śledziło go bowiem 577 tys. osób, co przełożyło się odpowiednio na 17,04 proc. i 20,17 proc. udziału.
Konkurencyjne „Pytanie na śniadanie” TVP2 w tym samym okresie miało średnio 355 tys. widzów przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 10,30 proc. i 8,28 proc. Rok wcześniej program miał o 81 tys. widzów więcej - śledziło go 436 tys. osób, a jego udział wynosił odpowiednio 13,27 proc. i 10,03 proc. Magazyn ten również rozpoczyna się o godz. 8.00.
Dni powszednie |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
Dzień dobry TVN |
|||
02.09.2013 - 18.12.2013 |
493 849 |
13,72% |
17,63% |
03.09.2012 - 19.12.2012 |
576 893 |
17,04% |
20,17% |
Wirtualnemedia.pl |
|||
Pytanie na śniadanie |
|||
02.09.2013 - 18.12.2013 |
354 575 |
10,30% |
8,28% |
03.09.2012 - 19.12.2012 |
435 821 |
13,27% |
10,03% |
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek „Dzień dobry TVN”, pokazany 11 listopada br., obejrzało aż 1,10 mln widzów. Było to jednak wydanie pokazane w dzień świąteczny, gdy nie było „Pytania na śniadanie”. Natomiast ten drugi magazyn największą oglądalność osiągnął 7 listopada br., gdy program śledziło 517 tys. osób.
Dzień dobry TVN |
Wszyscy 4+ |
||
Data |
Godz. |
AMR |
SHR % |
11-11-2013 |
08:00 |
1 099 310 |
15,41% |
01-11-2013 |
08:00 |
932 968 |
13,72% |
06-12-2013 |
08:00 |
630 029 |
15,08% |
Wirtualnemedia.pl |
|||
Pytanie na śniadanie |
Wszyscy 4+ |
||
Data |
Godz. |
AMR |
SHR % |
07-11-2013 |
08:00 |
517 310 |
13,46% |
10-10-2013 |
08:00 |
441 986 |
13,17% |
23-09-2013 |
08:00 |
430 265 |
12,36% |
Wydania weekendowe „Dzień dobry TVN” emitowane w soboty i niedziele o godz. 8.30 (w okresie od 31 sierpnia do 15 grudnia br.) oglądało średnio 880 tys. widzów (miały odpowiednio 14,34 proc. oraz 17,12 proc. udziału). W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. straciły one 103 tys. oglądających (rok temu śledziło je 983 tys. osób i miały 15,94 proc. oraz 17,75 proc. udziału).
Natomiast emitowane tylko w soboty (o godz. 8.00) „Pytanie na śniadanie” w badanym okresie gromadziło 516 tys. widzów (10,56 proc. oraz 7,89 proc. udziału). Magazyn ten względem analogicznego okresu ub.r. stracił 81 tys. widzów. Wówczas oglądało go 597 tys. osób, a jego udział wynosił odpowiednio 12,51 proc. oraz 10,09 proc.
Weekend |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
Dzień dobry TVN |
|||
31.08.2013 - 15.12.2013 |
880 267 |
14,34% |
17,12% |
01.09.2012 - 16.12.2012 |
983 078 |
15,94% |
17,75% |
Wirtualnemedia.pl |
|||
Pytanie na śniadanie |
|||
31.08.2013 - 14.12.2013 |
516 266 |
10,56% |
7,89% |
01.09.2012 - 15.12.2012 |
596 596 |
12,51% |
10,09% |
Dołącz do dyskusji: Programy śniadaniowe tracą widzów. „Dzień dobry TVN” ciągle wyżej od „Pytania na śniadanie”