Interia z najpopularniejszym serwisem o pogodzie. Accuweather liderem w mobile’u, Pogodynka przyciąga na najdłużej (TOP10)
Interia.pogoda.pl jest liderem wśród serwisów z prognozą pogody pod względem liczby użytkowników, najwięcej odsłon notuje Accuweather.com, a zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania przez internautów - Pogodynka.pl. Odwiedzalność tego ostatniego, podobnie jak Pogoda.onet.pl i Meteoprog.pl, znacząco zmalała w skali roku.
Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. serwis Interia.pogoda.pl odwiedziło 3,74 mln realnych użytkowników, czyli 13,33 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 30,33 mln odsłon oraz spędzali tam średnio po 7 minut i 12 sekund.
W zestawieniu najpopularniejszych witryn z prognozą pogody są też działy innych dużych portali o takiej tematyce. Dział Meteo na TVN24.pl zanotował 2,39 mln użytkowników i 11,45 mln odsłon, Pogoda.onet.pl - 1,45 mln użytkowników i 7,97 mln odsłon, a Pogoda.wp.pl - 367 tys. użytkowników i 1,6 mln odsłon.
Z kolei na Accuweather.com 2,96 mln internautów wykonało 43,89 mln odsłon i spędziło średnio po 8 minut i 26 sekund. Twojapogoda.pl (należąca do Grupy Cyfrowy Polsat) przy 1,02 mln użytkowników miała 14,29 mln odsłon, Meteo.pl - przy 895,1 tys. użytkowników 16,16 mln odsłon, a Pogodynka.pl - przy 368,2 tys. użytkowników 13,48 mln odsłon.
W tym ostatnim serwisie odwiedzający spędził przeciętnie godzinę, 14 minut i 33 sekundy.
Na komputerach serwis pogodowy Interii ma dużo większą przewagę nad konkurentami pod względem zasięgu - w grudniu zanotował 1,89 mln użytkowników, ponad dwa razy więcej niż zajmująca drugie miejsce Pogoda.onet.pl (804,3 tys.).
Na Pogoda.interia.pl odwiedzający wykonali 11,86 mln odsłon oraz korzystali średnio przez 6 minut i 38 sekund. Natomiast Meteo.pl przy 554,7 tys. użytkowników zanotowało 10,91 mln odsłon oraz 11 minut i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Z kolei na Pogodynka.pl użytkownik spędził średnio 22 minuty i 55 sekund.
Na smartfonach i tabletach liderem we wszystkich statystykach jest Accuweather.com. W grudniu ub.r. serwis odwiedziło 2,8 mln internautów, wykonując 41,67 mln odsłon oraz spędzając średnio po 8,5 minuty.
Witryna pogodowa Interii zanotowała 2,34 mln użytkowników, 18,47 mln odsłon oraz 6 minut i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania, a dział Meteo na TVN24.pl - 1,87 mln użytkowników, 7,91 mln odsłon oraz 2 minuty i 29 sekund średniego czasu korzystania.
Na Pogoda.wp.pl odwiedzający spędził średnio 7 minut i 49 sekund, a na Twojapogoda.pl - 6 minut i 5 sekund.
W skali roku Pogoda.interia.pl zyskała 3,22 pkt proc. zasięgu i 5,94 mln odsłon (to odpowiednio 31,8 i 24,4 proc. w górę) przy spadku średniego czasu korzystania przez użytkownika o 32 sekundy (czyli 6,9 proc.).
Accuweather.com osiągnął wzrosty o 1,16 pkt proc. zasięgu, 19,21 mln odsłon oraz 3 minuty i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania (to 12,3, 77,9 i 57,1 proc. w górę), a sekcja Meteo na TVN24.pl - 0,74 pkt proc. zasięgu i 661,6 tys. odsłon (9,5 i 6,1 proc.).
Za to serwis pogodowy Onetu stracił rok do roku 1,94 pkt proc. zasięgu i 1,19 mln odsłon (to 27,3 i 13 proc. w dół) przy niewielkim wydłużeniu się przeciętnego czasu spędzonego przez użytkowników, Meteo.pl - 0,61 pkt proc. zasięgu, 5,49 mln odsłon oraz 7 minut i 30 sekund (16, 25,4 i 49,6 proc. w dół), a Meteoprog.pl - 0,19 pkt proc. zasięgu, 1,2 mln odsłon oraz 20 minut i 3 sekundy średniego czasu korzystania (20,9, 46,7 i 77,5 proc. w dół).
Natomiast Pogodynka.pl przy spadku zasięgu o 0,96 pkt proc. (czyli 42,3 proc.) zyskała 1,43 mln odsłon oraz 47 minut i 6 sekund średniego czasu korzystania (to 12,8 i 171,6 proc. w górę), a Twojapogoda.pl straciła 0,24 pkt proc. zasięgu (6,2 proc.), zyskując 3,26 mln odsłon oraz 63 sekundy średniego czasu korzystania (29,6 i 15,1 proc. w górę).
Dołącz do dyskusji: Interia z najpopularniejszym serwisem o pogodzie. Accuweather liderem w mobile’u, Pogodynka przyciąga na najdłużej (TOP10)
Ma znikomą sprawdzalnosc, możecie sami to zweryfikować.
Sam korzystam z meteorogram, prognozy krótkie maksimum 3 dni ale bardzo trafne.