SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Loop - nowy sposób na rozwiązanie problemu plastikowych odpadów

Koncerny Procter & Gamble, Unilever, Nestlé, PepsiCo, Danone, Mars Petcare, Mondelēz International ogłosiły na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos, że dla niektórych swoich produktów wprowadzą opakowania nadające się do ponownego wykorzystania i wielokrotnego napełniania. Będzie to możliwe dzięki platformie internetowej Loop.

Platforma e-commerce Loop została stworzona przez spółkę TerraCycle. Jest to narzędzie do zarządzania opakowaniami i zakupami, stworzone na podstawie zasad gospodarki o obiegu zamkniętym.

Oferowane w ramach platformy opakowania produktów są odbierane przez firmę kurierską UPS, czyszczone, ponownie napełniane i gotowe do ponownego wykorzystywania.

W przypadku odzyskiwanych zużytych artykułów, takich jak pieluszki, podpaski, ostrza czy części szczoteczek, Loop poddaje je obróbce w celu ponownego wykorzystania lub przetworzenia.

 

Opakowania do ponownego wykorzystania

P&G jest pierwszym producentem produktów konsumenckich, który dołączył do platformy Loop.  Dla wybranych produktów, takich jak Pantene, Tide, Cascade, czy Crest opracowano nowe trwałe opakowania, które nadają się do ponownego napełnienia, w tym pojemniki wyposażone w nowe funkcje i parametry.  I tak np. szampon i odżywka Pantene będą dostępne w butelce wykonanej z lekkiego, wytrzymałego aluminium. 

Marka proszku Tide w USA wprowadzi na platformę Loop Tide pureclean, płyn do prania na bazie roślin dostępny w nowej wytrzymałej butelce wykonanej ze stali nierdzewnej z wygodną nakrętką i lejkiem.

Marka Crest zapowiada nowy płyn do płukania ust Crest Platinum w ekologicznej szklanej butelce nadającej się do ponownego napełnienia. Marki Ariel i Febreze będą mieć wytrzymałe opakowania do ponownego napełnienia, dostępne także w sklepach.

Szczoteczki do zębów Oral-B CLIC zostaną wyposażone w wytrzymałą rączkę i mechanizm pozwalający na wymianę głowicy szczoteczki. Platforma Loop będzie ponownie przetwarzać zużyte głowice zarówno szczoteczek elektrycznych, jak i tradycyjnych.

Marki Gillette i Venus wprowadzą zestawy podróżne, które konsument będzie mógł przechowywać wraz z rączką maszynki. Zużyte części i ostrza z maszynek będą odbierane od użytkowników przez TerraCycle i ponownie przetwarzane.

W przypadku marek Pampers i Always zostanie przetestowany odbiór zużytych artykułów higienicznych bezpośrednio z domów użytkowników w celu ich dalszego przetworzenia przy wykorzystaniu technologii, opracowanej przez Fater – jest to wspólne przedsięwzięcie realizowane przez P&G i Angelini Group. W wyniku jej zastosowania, środki higieniczne o właściwościach absorpcyjnych, zostają zamienione w surowce wtórne do zastosowania przy wytworzeniu bardziej wartościowych produktów (np. bionawozów).

Loop w fazie testowej

- Konsumenci będą musieli założyć konto i dokonywać zakupów na stronie internetowej Loop. Ceny artykułów będą porównywalne ze sklepowymi - zapewnia Tom Szaky, CEO firmy TerraCycle.

Na razie projekt jest w fazie pilotażowej, która obejmie na początek wybranych konsumentów w Nowym Jorku i Paryżu w połowie br., w drugiej połowie 2019 r. ma być poszerzona o Londyn, a w 2020 r. o Toronto, Tokio i San Francisco.

Partnerami Loop są już dwie duże sieci handlowe - Carrefour we Francji i Tesco w Wielkiej Brytanii. W przyszłości opakowania Loop mogą też trafić na półki sklepowe.

Wszystko do recyklingu

Rozpoczęcie współpracy z platformą Loop jest elementem realizacji strategii zrównoważonego rozwoju ambition 2030 spółki P&G.

Już teraz w ramach tych działań opakowania Head & Shoulders wykonane są w 100 proc. z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu (PCR - post consumer recycled resin), w tym z plastiku zbieranego na plażach. 50 proc. PCR zawierają także produkty Lenor i Lenor Unstoppables, dostępne także na polskim rynku.

Długofalowa strategia  zakłada, że do 2030 wszystkie opakowania produktów P&G będą się nadawały do recyklingu.

Dołącz do dyskusji: Loop - nowy sposób na rozwiązanie problemu plastikowych odpadów

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gonzalez
Ciekawy artykuł jednak autor powinien najpierw nauczyć się posługiwać językiem polskim. Wiem, że to trudny język, ale w Polsce warto go znać.
odpowiedź
User
xxx
Kurier przyjedzie po puszę po dezodorancie, aby ją ponownie napełnić? Trochę to mało ekologiczne.
odpowiedź
User
Garnek
Gilette poniża białych katolików, nie polecam kupować ich produktów!
odpowiedź