SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kolejne problemy techniczne Viaplay. „Pracujemy nad tym”

Po wybraniu zakładki „Kanały TV” w serwisie streamingowym Viaplay, nie widać żadnej stacji, tylko ciemną planszę. - Obecnie niektórzy mogą doświadczać problemów z kanałami telewizyjnymi. Pracujemy nad tym - informuje subskrybentów skandynawski serwis streamingowy.

Komunikat o problemie z dostępem do kanałów telewizyjnych w ViaplayKomunikat o problemie z dostępem do kanałów telewizyjnych w Viaplay

Przed debiutem platformy Peter Norrelund, odpowiedzialny za jej rozwój i ofertę sportową mówił portalowi Wirtualnemedia.pl, że kanałów linearnych w ogóle nie będzie. – Obecnie nie planujemy oferować linearnych kanałów telewizyjnych w Polsce – przekonywał. W sierpniu 2021 roku, kiedy Viaplay rozpoczął działalność na polskim rynku, w zakładce „Kanały TV” dostępne były stacje: Epic Drama, Polsat Viasat Explore, Polsat Viasat History, Polsat Viasat Nature i TV1000 Russkoe Kino.  Wszystkie stacje należą do Viasat World.

Coraz uboższa oferta kanałów linearnych platformy  

Stacja prezentująca rosyjskie filmy zniknęła po rozpoczęciu inwazji tego kraju na Ukrainę. Niedawno informowaliśmy, że w spośród linearnych kanałów pozostał tylko Epic Drama z historycznymi i kostiumowymi filmami oraz serialami. Dokumentalne Polsat Viasat Explore, Polsat Viasat History, Polsat Viasat Nature zniknęły z serwisu.

- Platforma streamingowa Viaplay nieustannie się zmienia a jej oferta jest na bieżąco dostosowywana do oczekiwań naszych subskrybentów. Staramy się jak najlepiej odpowiadać na ich potrzeby, dlatego przede wszystkim skupiamy się na rozwoju oraz poszerzaniu listy naszych propozycji, w szczególności produkcji Viaplay Originals, o najbardziej interesujące filmy, seriale oraz programy dla dzieci, które dostępne są na żądanie, a także transmisje najważniejszych wydarzeń sportowych na żywo - tłumaczyło jedynie biuro prasowe Viaplay.

Sprawę skomentowała też przedstawicielka nadawcy kanałów. - Viasat World to międzynarodowy niezależny nadawca, właściciel obecnych na polskim rynku kanałów Epic Drama, Polsat Viasat History, Polsat Viasat Explore oraz Polsat Viasat Nature. Dostępność kanałów w ofercie poszczególnych operatorów jest uzależniona od podpisanych umów i nie ma planów usunięcia żadnego z naszych kanałów z rynku teraz, ani w przyszłości -  informowała Carolyn Fursse, PR Manager Viasat World. Teraz nie można oglądać nawet Epic Drama, a serwis zapewnia użytkowników, że to problem techniczny. Viaplay na razie nie odpowiedział na nasze pytania w tej sprawie.

Viaplay i Viasat łączą wspólne korzenie. Stacje Viasat World zostały uruchomione przez Modern Times Group (MTG). W 2013 roku rozpoczęły współpracę z Polsatem (stąd nazwa odwołująca się do tego nadawcy). W 2016 roku spółka MTG World zmieniła się w Viasat World, aby podkreślić rolę jako niezależnego dostawcy treści. Właściciel Viaplay, Nordic Entertainment Group (NENT Group) powstał w 2019 roku, w wyniku podziału MTG. Marka bardziej oddaje erę streamingową niż Viasat, kojarzącą się z telewizją satelitarną. W 2020 roku doszło do zmian nazw skandynawskich kanałów związanych NENT Group. Stacje Viasat Sport zastąpiły V Sport. Blisko rok temu NENT Group zmieniła nazwę na Viaplay Group.

Szereg problemów technicznych Viaplay

Jesienią informowaliśmy, że prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające przeciwko skandynawskiej platformie. Powodem był szereg skarg od klientów. Subskrybenci serwisu streamingowego nie raz narzekali na problemy z odbiorem transmisji sportowych. Tak było w przypadku m.in. popularnych meczów Premier League, Bundesligi czy gal KSW.

Użytkownicy narzekali na przerwy w dostępnie do usługi, za którą zapłacili, nieustanne buforowanie się transmisji, przycinanie obrazu. Skarżyli się też, że składane w takiej sytuacji reklamacje są odrzucane lub spółka oferuje im niesatysfakcjonujący rabat w opłacie za subskrypcję na kolejny miesiąc. Prezes UOKiK może nałożyć na Viaplay karę finansową.

- Wszystkie kwestie wyjaśniamy w ramach bezpośredniego i konstruktywnego dialogu, który prowadzimy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nasze stanowisko zostanie przedstawione bezpośrednio UOKIK w ramach wspomnianego dialogu, który trwa od momentu otrzymania zapytania ze strony Urzędu - przekazało biuro prasowe Viaplay.

Dołącz do dyskusji: Kolejne problemy techniczne Viaplay. „Pracujemy nad tym”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bezkarne cięcie w wuja!
To, co wyprawia ten nadawca w naszym kraju, to jest po prostu kryminał. Plucie widzom w twarz, jednocześnie z uśmiechem na własnej twarzy. Najgorsze, że mają prawa do transmisji najlepszej piłkarskiej ligi świata, a od wczesnej wiosny również do F1.
Niby UOKiK próbuje działać w tej kwestii, ale takie sprawy ciągną się długimi miesiącami, często latami.
odpowiedź
User
m.
UOKiK śpi, a ci w 2023 po dwóch latach dalej będą nadawać w 5Mb/s . Przecież to jest ździerstwo, że ktoś wykupuje prawa na wyłączność i jego biznesplan polega na tym, że otrzymany przekaz hitowych transmisji w 4K zaniża do jakości 720p i bitrate nadającego się na kalkulatory. I nie ma możliwości wykupienia lepszej jakości. A od marca 55zł.
odpowiedź
User
Rumburak
Skoro są chętne do strzyżenia owieczki, to czym mają się przejmować?
odpowiedź