SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Premium Mobile: wpływy 37 proc. w górę, Plus zapłacił 104 mln zł za 82 proc. udziałów

Na początku lipca Polkomtel, operator sieci telekomunikacyjnej Plus, przejął 81,7 proc. udziałów wirtualnego operatora Premium Mobile, płacąc 103,6 mln zł. Premium Mobile obsługuje obecnie 425 tys. aktywnych kart SIM, w ub.r. jego przychody wzrosły o 37 proc.

Pod koniec maja br. Polkomtel zawarł ze spółkami PM 1 Mobile Holdings Limited i WBN Holding Limited list intencyjny dotyczący kupna większościowego pakietu udziałów wirtualnego operatora Premium Mobile.

28,01 proc. jego udziałów wyceniono na 35,5 mln zł. Ponadto operator Plusa zobowiązał się do kupna po takie samej cenie za sztukę 53,69 proc. udziałów Premium Mobile.

Transakcję sfinalizowano na początku lipca po uzyskaniu zgód organów antymonopolowych. W sumie Polkomtel za 81,7 proc. udziałów Premium Mobile zapłacił 103,6 mln zł. Implikuje to wycenę wirtualnego telekomu w wysokości 126,8 mln zł.

Wcześniej Polkomtel i należąca do Grupy Polsat Plus spółka Aero2 miały już 18,3 proc. udziałów telekomu, obecnie są jego jedynymi właścicielami.

- Przyglądamy się unikalnemu konceptowi i dynamicznemu rozwojowi marki Premium Mobile od lat, ponieważ jej klienci od samego początku korzystają z sieci Plusa. W przeciwieństwie do szeregu operatorów MVNO, założyciele Premium Mobile postawili na model kontraktowy i spółka z dużym sukcesem buduje tę bazę, od dłuższego czasu będąc zdecydowanym liderem statystyk przenoszenia numerów - tłumaczył w maju br. Maciej Stec, wiceprezes Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.

- Dlatego też już 3 lata temu zaangażowaliśmy się kapitałowo w to przedsięwzięcie głównie z myślą o zabezpieczeniu naszych przychodów hurtowych, by obecnie, w momencie gdy Premium Mobile staje się rentownym biznesem, podjąć decyzję o przejęciu kontroli nad spółką - dodał.

Na początku 2018 roku Cyfrowy Polsat i należąca do Zygmunta Solorza spółka WBN Holding Limited przejęły większościowy pakiet udziałów Premium Mobile.

Premium Mobile ma 425 tys. użytkowników

Premium Mobile działa jako wirtualny operator telekomunikacyjny (MVNO) - nie ma własnej infrastruktury nadawczej, korzysta z sieci Polkomtelu. W sprawozdaniu Grupy Polsat Plus podano, że w ub.r. operator osiągnęła wzrost przychodów (od klientów detalicznych i z rozliczeń międzyoperatorskich) o 37 proc. do 125 mln zł.

Obecnie Premium Mobile obsługuje ok. 425 tys. aktywnych kart SIM, z których ok. 70 proc. korzysta z oferty abonamentowej. W pierwszym kwartale br. w ramach przenoszeniu numerów między operatorami pozyskał 23 tys. kart SIM netto.

- Po pięciu latach od startu komercyjnego Premium Mobile jest zdecydowanym liderem statystyk przenoszenia numerów wśród operatorów MVNO - podkreślono w komunikacie Grupy Polsat Plus.

W zeszłym kwartale Grupa Polsat Plus osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 10,4 proc. do 3,16 mld zł, a jej zysk netto zwiększył się z 290,7 do 541,7 mln zł. W całym pierwszym półroczu 2021 roku miała 6,1 mld zł przychodów i 932,1 mln zł zysku netto. Abonent za usługi firmy miesięcznie płaci średnio już 91,4 zł, a klient prepaidowy - 22 zł.

Na koniec czerwca Grupa Polsat Plus obsługiwała ponad 12,9 mln aktywnych SIM (wzrost o 0,3 proc. w porównaniu z marcem i o 4,2 proc. więcej niż rok wcześniej), w tym blisko 10,5 mln SIM klientów abonamentowych (wzrost odpowiednio o 0,9 proc. i 4,9 proc.).

Dołącz do dyskusji: Premium Mobile: wpływy 37 proc. w górę, Plus zapłacił 104 mln zł za 82 proc. udziałów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl