SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prawie wszystkie mecze Euro 2008 za darmo w Polsacie

Telewizja Polsat zdecydowała, że wyemituje w swoim ogólnodostępnym kanale prawie wszystkie mecze zbliżającego się Euro 2008. Władze stacji argumentują ten ruch naciskami ze strony UEFA oraz prośbami widzów.

Według wcześniejszych planów Polsat miał wyemitować w swoim ogólnodostępnym kanale tylko mecz otwarcia Euro 2008, spotkania polskiej reprezentacji i finał, natomiast pozostałą część turnieju transmitować w Polsacie Sport Extra i Polsacie Sport HD. Teraz jednak stacja podjęła decyzję o pokazaniu w otwartym Polsacie aż 27 z 31 meczów turnieju, czyli wszystkich oprócz czterech ostatnich spotkań w fazie grupowej rozgrywanych jednocześnie.

Ten niespodziewany ruch Polsatu wynika przede wszystkim z nacisków, jakie na stację wywierała UEFA, która wymaga od każdego nadawcy transmitującego Euro 2008 pokazania w ogólnodostępnych kanałach co najmniej 19 meczów. - Do końca rozmawialiśmy w tej sprawie z Europejską Federacją Piłkarską, ale nie udało nam się osiągnąć porozumienia - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl Marian Kmita, szef redakcji sportowej Polsatu, dodając, że o takiej decyzji stacji przesądziły również względy prestiżowe. - Właściciel telewizji przemyślał tą kwestię, biorąc pod uwagę apele ważnych polityków: premiera i ministra sportu, a także napływające do stacji prośby zwykłych widzów - dodaje Kmita.

Jednak transmisje meczów w otwartym Polsacie i kodowanym Polsacie Sport Extra będą się od siebie różnić. - Decyzja o udostępnieniu relacji w ogólnodostępnym kanale nie oznacza, że lekceważymy naszych abonentów, dla których przygotowaliśmy ekskluzywny produkt - zapewnia Kmita. I tak w Polsacie Sport Extra codziennie można będzie oglądać 8-godzinny blok nadawany na żywo, którego główną część będą stanowić transmisje meczów, podczas gdy w otwartym Polsacie zostaną wyemitowane same spotkania z trwającymi 5-7 minut wstępem i zakończeniem.

Udostępnienie meczów w ogólnodostępnym kanale wiąże się oczywiście z większymi wpływami z reklam towarzyszących transmisjom. Sprzedaż czasu reklamowego przy spotkaniach Euro 2008 Polsat rozpoczął już 25 kwietnia i jak dotychczas najwyższą cenę uzyskał 30-sekundowy spot w przerwie meczu Polska-Niemcy, za którego emisję trzeba było zapłacić 170 tys. zł. - Sprzedaż reklam przy transmisjach Euro 2008 cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem - zapewnia Marcin Szaniawski, kierownik ds. marketingu i PR w Polsacie. Bloki reklamowe przy wszystkich kluczowych spotkaniach zostały już wykopione - dodaje.

Dołącz do dyskusji: Prawie wszystkie mecze Euro 2008 za darmo w Polsacie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl