Ponad 20 mln zł Tomasz Lis zarobił dla TVP
Trzecią serię programu "Tomasz Lis na żywo" oglądało w TVP 2 nieco mniej widzów niż jego drugą edycję. Ale publicystyczne widowisko zapewniło Dwójce pozycję lidera rynku, a wpływy reklamowe z niego wyniosły ponad 20 mln zł.
Nadawane od września 2009 roku do czerwca br. w poniedziałki o 21.45 odcinki programu Tomasza Lisa gromadziły średnio 2,89 mln widzów, co dało nadającej go Dwójce 22,42 proc. udziału w grupie 4+ i 14,18 proc. w komercyjnej grupie 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. To nieco słabszy wynik od oglądalności poprzedniej serii, która wyniosła 3,12 mln osób przy udziale na poziomie odpowiednio 23,93 proc. i 14,22 proc.
TVP 2 podczas emisji "Tomasz Lis na żywo" była liderem rynku telewizyjnego. Druga pozycja z 19,92 proc. udziału w rynku przypadła Polsatowi, nadającemu w tym czasie filmy fabularne. Trzecia była telewizja TVN (18,59 proc.; „Szymon Majewski Show”, „Dowody zbrodni”, „Teraz My!”), a dopiero czwarta - TVP 1 (8,70 proc.; Teatr Telewizji i filmy).
Trzecia edycja programu Lisa przyniosła Telewizji Polskiej z reklam 20,2 mln złotych. Było to o ok. 1,6 mln zł mniej niż wyniosły wpływy przy drugiej serii, ale liczyła ona więcej odcinków (dane cennikowe netto, bez rabatów). Publicystyczne widowisko śledziły głównie kobiety, widzowie po pięćdziesiątce oraz osoby z małych i średnich miast.
Przez najbliższe tygodnie w paśmie emisji talk-show „Tomasz Lis na żywo” TVP 2 nadawać będzie specjalny program „Wybory 2010” także prowadzony przez Tomasza Lisa (więcej na ten temat). Regularny program dziennikarza ma powrócić na antenę Dwójki we wrześniu br.
Widownia trzeciej serii „Tomasz Lis na żywo” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Miesiąc | Rok | AMR | SHR % | SHR % |
wrzesień | 2009 | 2 583 167 | 21,67% | 13,94% |
październik | 2009 | 2 863 649 | 22,55% | 13,72% |
listopad | 2009 | 2 969 729 | 22,40% | 12,81% |
grudzień | 2009 | 3 146 800 | 23,78% | 15,28% |
styczeń | 2010 | 2 937 559 | 21,68% | 13,03% |
luty | 2010 | 2 882 656 | 22,27% | 14,18% |
marzec | 2010 | 2 757 593 | 21,96% | 14,59% |
kwiecień | 2010 | 2 797 469 | 22,24% | 14,98% |
maj | 2010 | 2 938 091 | 22,74% | 15,24% |
czerwiec | 2010 | 3 283 092 | 24,67% | 15,63% |
średnia | 2 885 930 | 22,42% | 14,18% |
Oglądalność programu na tle konkurencji
Wszyscy 4+ | ||
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 2 – Tomasz Lis na żywo | 2 885 930 | 22,42% |
Polsat | 2 564 311 | 19,92% |
TVN | 2 392 194 | 18,59% |
TVP 1 | 1 119 077 | 8,70% |
Profil widowni audycji
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 36,86% | 77 |
Kobiety | 63,14% | 122 | |
Wiek | 4-9 | 0,86% | 14 |
10-15 | 1,63% | 23 | |
16 - 19 | 1,42% | 24 | |
20 - 24 | 2,14% | 26 | |
25 - 29 | 3,51% | 40 | |
30 - 34 | 5,46% | 67 | |
35 - 39 | 5,21% | 74 | |
40 - 44 | 5,63% | 87 | |
45 - 49 | 6,87% | 95 | |
50 - 54 | 9,44% | 114 | |
55 - 59 | 10,96% | 145 | |
60+ | 46,87% | 243 | |
Wlk. miasta | Wieś | 37,99% | 97 |
< 50 tys. | 26,80% | 112 | |
50-100 tys. | 9,25% | 108 | |
100-200 tys. | 7,96% | 100 | |
> 200 tys. | 18,01% | 88 | |
Zawód | Top management | 8,53% | 109 |
Pracownicy średniego szczebla | 12,49% | 87 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 14,50% | 71 | |
Emeryci | 53,92% | 210 | |
Inni | 10,55% | 33 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 47,83% | 105 |
Średnie | 34,19% | 115 | |
Wyższe | 15,49% | 136 | |
Inne | 2,49% | 19 |
Dołącz do dyskusji: Ponad 20 mln zł Tomasz Lis zarobił dla TVP
TVP2