Pomponik i show-biznes na o2.pl wyprzedziły Plejadę, ponad pół godziny na Pudelku
W styczniu Pomponik i sekcja o show-biznesie na o2.pl zyskał ponad 1 mln użytkowników, dzięki czemu wysunęły się nad Plejadę i Jastrząbpost. Mocno wzrosła też odwiedzalność działu show-biznesowego portalu Radia ZET. Na Pudelku użytkownicy spędzili średnio ponad pół godziny.
Wśród platform o tematyce show-biznesowej liderem zasięgowym pozostaje Plotek (Agora). W styczniu odwiedziło go 8,49 mln internautów (co dało 28,6 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 9 minut - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska) miał o prawie milion użytkowników mniej, ale zdecydowanie przewodzi pod względem czasu korzystania. W styczniu przyciągnął 7,5 mln internautów (25,27 proc. zasięgu), każdego średnio na 31 minut i 9 sekund.
Kolejne trzy witryny miały po ok. 7 mln odwiedzających. Sekcja show-biznesowa o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotowała 7,16 mln użytkowników, 24,13 proc. zasięgu oraz 5 minut i 23 sekundy przeciętnego czasu korzystania, Pomponik (Grupa Polsat-Interia) - 7,08 mln internautów, 23,86 proc. zasięgu oraz 13 minut i 36 sekund średniego czasu korzystania, a Plejada.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 6,9 mln internautów, 23,24 proc. zasięgu oraz 13 minut i 45 sekund średniego czasu.
Pozostałe serwisy przyciągały użytkowników na kilka minut. Jastrząbpost.pl, w listopadzie ub.r. przejęty przez Wirtualną Polskę, odwiedziło 5,69 mln internautów (19,18 proc.), spędzając średnio po 4 minuty i 40 sekund. Na portalu Radia ZET (Eurozet) sekcja o show-biznesie miała 5,14 mln użytkowników, 17,32 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania, na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 4,55 mln internautów, 15,33 proc. zasięgu oraz 7 minut i13 sekund średniego czasu, a na WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 2,79 mln użytkowników, 9,41 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 53 sekundy średniego czasu.
Witryna magazynu „Party” (Burda Media Polska), którego wersję drukowaną zamknięto z końcem ub.r., przyciągnęła natomiast 4,08 mln internautów (9,41 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 minuty i 53 sekundy.
Miesiąc do miesiąca Plotek i Pudelek.pl zanotowały niewielkie zmiany odwiedzalności. W pierwszym przy spadku liczby użytkowników o 69 tys. (0,8 proc.) średni czas korzystania wydłużył się o 35 sekund (6,9 proc.), a drugi zanotował spadek o 106,1 tys. internautów (1,4 proc.) i wzrost średniego czasu o minutę i 59 sekund (6,8 proc.).
Za to sekcja show-biznesowa o2.pl zyskała 1,72 mln odwiedzających (31,5 proc.) oraz minutę i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania (30,8 proc.), a Pomponik - 1,22 mln użytkowników (20,7 proc.) i 46 sekund średniego czasu (6 proc.). Oba serwisy wyprzedziły Plejadę, w której liczba internautów zwiększyła się o 405,5 tys. (6,2 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 19 sekund (2,2 proc.).
Z kolei dział portalu Radia ZET.pl o show-biznesie osiągnął wzrost o 1,58 mln użytkowników (44,2 proc.) i 43 sekundy średniego czasu korzystania (26,4 proc.). W efekcie wysunął się nad analogiczną sekcję Fakt.pl (spadek o 400,3 tys. użytkowników, czyli 8,1 proc.; wzrost średniego czasu korzystania o minutę i 24 sekundy, 24,1 proc.) i Party.pl (spadek o 257,6 tys. użytkowników, 5,9 proc.; średni czas w górę o 4 sekundy, 1,9 proc.).
W obu statystykach zmalały wyniki Jastrząbpost.pl: witryna straciła 165,4 tys. odwiedzających (2,8 proc.) i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania (16,4 proc.). Natomiast zamykająca rankingi sekcja show-biznesowa WP.pl osiągnęła wzrost o 177,4 tys. użytkowników (6,8 proc.) i 7 sekund średniego czasu (4,2 proc.).
Dołącz do dyskusji: Pomponik i show-biznes na o2.pl wyprzedziły Plejadę, ponad pół godziny na Pudelku