Polski rynek internetu wzrośnie o 500-600 tys. klientów w 2010 r.
Spółka telekomunikacyjna Netia ocenia, że w w 2010 r. liczba polskich abonentów usługi szerokopasmowego dostępu do internetu wzrośnie o 500-600 tys. osób, wynika z wypowiedzi prezesa Mirosława Godlewskiego.
Netia prognozuje, że do końca roku liczba jej klientów tej usługi wzrośnie do 700 tys. wobec ponad 525 tys. na początku grudnia zeszłego roku i 571 tys. na koniec stycznia.
"Między innymi ze względu na obniżki cen cały rynek dostępu do internetu wzrósł o 120 tys. osób w I kwartale a w całym roku może rosnąć nawet w szybszym tempie, w sumie o 500-600 tys." - powiedział Godlewski na konferencji prasowej w czwartek.
Wcześniej Netia podwyższyła prognozę liczby klientów usług szerokopasmowych na koniec 2010 r. z 680 tys. do 700 tys. w związku z wyższą od przewidywanej liczbą klientów pozyskanych w I kw. 2010 r. (prognoza nie obejmuje ewentualnych przejęć sieci ethernetowych). Obecnie Netia ma 608 klientów internetu szerokopasmowego i ocenia swój udział w rynku na 10,5%.
W połowie kwietnia Netia obniżyła ceny dostępu internetu w najwyższych szybkościach w odpowiedzi na analogiczny ruch Telekomunikacji Polskiej (TPSA). TPSA zapowiedziała również, że w najbliższym czasie obniży ceny internetu w niższych szybkościach.
"Obniżkę cen TPSA na niższe przepływności również odbierzemy jaką dobrą wiadomość. Jesteśmy gotowi na obniżenie swoich cen w tym segmencie" - podkreślił Godlewski.
Netia miała 14,34 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2010 roku wobec 6,40 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 386,98 mln zł wobec 375,67 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Polski rynek internetu wzrośnie o 500-600 tys. klientów w 2010 r.