SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polscy internauci wolą wideo w internecie niż w telewizji

Polscy internauci wolą oglądać treści wideo na Youtube i Facebooku niż w stacjach telewizyjnych. Postawa wobec korzystania z telewizora ma wpływ na sposób korzystania z internetu - wynika z badania syndykatowego IRCenter.

Wyniki badania pokazują, że internet staje się podstawowym medium dla coraz większej liczby osób. Wśród aktywnych internautów najczęściej używanymi mediami są Youtube (92 proc.) i Facebook (85 proc.), a dopiero w dalszej kolejności dwie największe komercyjne stacje Polsat i TVN (obie po 66 proc.).

Dla aktywnych internautów najważniejszymi dodatkowymi mediami są płatna telewizja kablowa i satelitarna (76 proc.) oraz telewizja publiczna (72 proc.). Poprzez internet osoby te korzystają z darmowego VoD (92 proc.), radia internetowego (66 proc.), a także płatnych materiałów VoD (15 proc.). Internauci, którzy świadomie rezygnują z tradycyjnej telewizji oglądają wideo w serwisach VoD - głównie na Youtube, Ipla.tv i na Zalukaj.tv. Grupa ta bardzo chętnie korzysta z internetu mobilnego i Facebooka.

Osoby, oglądające kontent wideo na telewizorze, komputerze i urządzeniach mobilnych, chętnie również płacą za te możliwości. Zazwyczaj oglądają wszystkie cztery największe publiczne kanały telewizyjne, a oprócz Youtube’a korzystają z Cyfrowego Polsatu i Ipli, a także kontentu TVP udostępnianego na serwisach VoD tego nadawcy.

- Youtube to kanał zasięgowy, docierający do szerokiej gamy internautów. Internauci korzystający z płatnych treści publikowanych na serwisach VoD to osoby, które wiedza czego chcą i doceniają jakościowe treści. Oba kanały są bardzo dobre do działań zasięgowych i wizerunkowych, ale na serwisach VoD bardziej angażujący jest content premium - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Albert Hupa, prezes IRCenter.

Z punktu widzenia digital marketingu najbardziej atrakcyjną grupą są jednak użytkownicy płatnego VoD w internecie (najczęściej w wieku 25-34 lata). Najmniej atrakcyjnymi dla komercyjnych dostawców telewizji użytkownikami darmowego kontentu wideo w internecie są mężczyźni z większych miast, którzy chętnie oglądają TVP Info, Eska TV, Zalukaj.tv i Iplex.

- Wyniki badania syndykatowego przeprowadzonego przez IRCenter pozwalają lepiej poznać poszczególne grupy odbiorców i przedstawiają ich zwyczaje pod względem współkonsumpcji mediów. Dzięki temu reklamodawcy dowiadują się, jakie konkretne media i kanały zarówno w telewizji jak i internecie (VOD) oraz w przypadku radia internetowego są najpopularniejsze w interesującej ich grupie docelowej - mówi Albert Hupa.

Dane pochodzą z syndykatowego badania dot. konsumpcji mediów zrealizowanego przez IRCenter w październiku i listopadzie 2014 r. na reprezentatywnej próbie n=801 aktywnych internautów. Celem badania było wsparcie telewizyjnych działań reklamowych prowadzonych w internecie.

Dołącz do dyskusji: Polscy internauci wolą wideo w internecie niż w telewizji

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
obserwator
Wideo na FB to dla debili tylko.
0 0
odpowiedź
User
pavv
Widać, że video w internecie poza Youtube ma się marnie stąd niby te badania.
0 0
odpowiedź
User
Polones Copue
Równie dobrze można przeprowadzić badanie, w którym wyjdzie, że rowerzyści wolą rowery bardziej niż wrotki, a pianiści wolą pianino bardziej niż akordeon.
0 0
odpowiedź