Polscy internauci w zagraniczych e-sklepach kupują głównie odzież, elektronikę i biżuterię - najpopularniejszy AliExpress
Ponad połowa kupujących online ufa zagranicznym sprzedawcom w takim samym stopniu, jak krajowym. Najpopularniejszym kierunkiem e-zakupów transgranicznych są Chiny. Polscy internauci kupują za granicą ubrania, elektronikę i biżuterię - wynika z badania SW Research.
41% osób, które robią zakupy w sieci, skorzystało z oferty zagranicznych sklepów i serwisów internetowych w ciągu ostatnich 6 miesięcy. 59% z nich dokonuje takiej transakcji co najmniej raz w miesiącu.
Najpopularniejsze kierunki zakupowe wskazują, że w e-handlu odległości i granice nie są barierami. Polacy najczęściej kupują w Chinach, co wynika z dużej popularności AliExpress. Azjatycką platformę sprzedażową zna 73% badanych, którzy robią e-zakupy za granicą. Poza Chinami, chętnie wybierane są także sklepy internetowe z Niemiec (29%), Wielkiej Brytanii (29%) i USA (20%).
85% badanych uważa bezpieczeństwo za najważniejszą cechę transakcji w zakupach transgranicznych. Biorąc pod uwagę, że 53% osób, które kupują w sieci, ufa zagranicznym sklepom w takim samym stopniu, jak tym krajowym, można wnioskować, że zagraniczni sprzedawcy dobrze radzą sobie ze spełnieniem tego wymagania. Jedną z gwarancji bezpieczeństwa jest dla konsumentów możliwość skorzystania ze znanego sposobu płatności. Kupujący z Polski najchętniej płacą w zagranicznych sklepach internetowych szybkim przelewem za pośrednictwem operatora (35% wskazań) lub kartą (34,6% wskazań).
Kupując w zagranicznych e-sklepach Polacy szukają przede wszystkim unikalnych produktów, które są niedostępne w kraju. Do zakupów transgranicznych skłaniają ich także atrakcyjne ceny i szeroki asortyment.
W zagranicznych sklepach internetowych polscy e-konsumenci wydają średnio 1282 zł miesięcznie. Najchętniej kupują ubrania (42%) – to najpopularniejszy wybór w każdej grupie wiekowej. Na drugim miejscu plasuje się drobna elektronika (24%) i biżuteria, w tym zegarki (24%).
Badanie "Cross-border e-commerce" zostało przeprowadzone przez firmę badawczą SW Research na zlecenie PayU, w październiku 2017 r., metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel, na grupie 1250 respondentów, którzy dokonali zakupu przez internet na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy, w tym wyróżniono grupę kupujących w zagranicznych sklepach i serwisach internetowych. Wyniki zostały przeważone względem populacji polskich internautów pod względem płci, wieku i miejsca zamieszkania.
Dołącz do dyskusji: Polscy internauci w zagraniczych e-sklepach kupują głównie odzież, elektronikę i biżuterię - najpopularniejszy AliExpress