1,79 mln widzów SuperHit Festiwal 2022. Hitami kabarety oraz recital Dody
Siódmą edycję Polsat SuperHit Festiwal oglądało średnio 1,79 mln widzów, o 60 tys. mniej niż zeszłoroczną odsłonę widowiska. Polsat w czasie transmisji imprezy był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Najwyższą widownię zgromadziły kabarety oraz recital Dody - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
SuperHit Festiwal 2022 na antenie Polsatu transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 20 do 22 maja. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 1,79 mln widzów, co przełożyło się na 16,10 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,64 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 17,11 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Pierwszy dzień imprezy śledziło 1,20 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 11,53 proc., 12,16 proc. i 12,09 proc. udziału. Tego dnia miał miejsce koncert platynowy oraz jubileusze Lemon i T.Love.
Sobotni festiwal, gdy w Operze Leśnej odbywały się m.in. radiowy hit roku oraz 20-lecie Dody, oglądało średnio 1,84 mln widzów przy udziałach na poziomie 15,72 proc., 17,47 proc. i 17,33 proc.
Spośród wszystkich pojedynczych koncertów muzycznych zdecydowanie najwyższe wyniki zanotował recital Dody. Widowisko śledziło średnio 2,09 mln osób (odpowiednio 18,65 proc., 20,45 proc. i 19,96 proc. udziału).
Spośród poszczególnych dni tradycyjnie największą popularnością cieszyły się niedzielne kabarety. Transmisja tych występów zgromadziła 2,32 mln widzów (20,25 proc., 19,72 proc. i 21,09 proc.).
Festiwal dotarł do ponad 11 mln widzów
Przynajmniej przez jedną minutę relacje z Polsat SuperHit Festiwal 2022 na antenie stacji obejrzało 11,02 mln widzów.
SuperHit Festiwal 2022 miał o 60 tys. widzów mniej niż szósta edycja muzycznego wydarzenia, którą rok temu (tj. w okresie od 25 do 26 czerwca ub.r.) śledziło średnio 1,85 mln osób, a jej udział w rynku wynosił 17,95 proc. w 4+, 17,79 proc. w 16-49 i 17,70 proc. w 16-59.
Polsat znokautował konkurencję
Polsat w czasie transmisji z festiwalu był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 8,80 proc. zajęła TVP1, trzecia była TVP2 (5,65 proc.), a czwarty - TVN (5,30 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat Polsat też był zdecydowanym liderem.
Polsat SuperHit Festiwal w 2015 roku zastąpił organizowany przez 12 lat Sopot TOPtrendy Festiwal. Władze stacji uznały, że formuła imprezy powinna obejmować nie tylko sprzedaż płyt, ale i częstotliwość odtwarzania utworów w radio. Ostatnią edycję Sopot TOPtrendy Festiwalu (odbył się on w 2014 roku) śledziło średnio w Polsacie 2,62 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 21,76 proc. i 24,36 proc.
Partnerami Polsat SuperHit Festiwal 2022 byli: Miasto Sopot, Bałtycka Agencja Artystyczna BART, Opera Leśna, Albert Production i Związek Producentów Audio-Video. Partnerem flotowym była Grupa Zdunek, a patronami medialnymi - Interia, Radio ZET i TikTok.
W przyszłym roku kolejna edycja Polsat SuperHit Festiwal
Telewizja Polsat w przyszłym roku zorganizuje kolejną edycję Polsat SuperHit Festiwal. Właśnie przedłużono umowę z miastem Sopot na kolejne pięć lat.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2021 roku wyniósł 8,19 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,79 mln widzów SuperHit Festiwal 2022. Hitami kabarety oraz recital Dody