Polkomtel, Nestlé i Tesco z większymi wydatkami reklamowymi, w dół Aflofarm i Unilever (TOP 10)
W maju br. dużo więcej na reklamę w mediach tradycyjnych przeznaczyły Polkomtel, Nestlé Polska i Tesco Polska. Natomiast o prawie jedną czwartą zmniejszyły swoje wydatki Aflofarm i Unilever Polska.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki Aflofarmu na reklamę w telewizji, radiu i prasie w maju br. wyniosły 70,86 mln zł, czyli o 22,6 mln zł mniej niż rok wcześniej. To spadek o 24,2 proc. Przypomnijmy, że już w I kwartale br. Aflofarm obciął swój budżet reklamowy o 18,7 proc. (zobacz szczegóły), natomiast w kwietniu wydatki firmy były o 2 proc. mniejsze niż rok wcześniej.
Z kolei Unilever Polska w maju przeznaczył na reklamę o 22,6 proc. mniej niż przed rokiem. Natomiast wydatki drobnych reklamodawców zmalały w skali roku o 11 proc.
Z drugiej strony Polkomtel zwiększył swój cennikowy budżet reklamowy aż o 40,5 proc. - o 12 mln zł, do 41,7 mln zł. W maju prowadzone były dwie duże kampanie Plusa: reklamująca wakacyjną promocję z biurem podróży TUI (więcej na ten temat) oraz taryfę Plus Internet z nielimitowanym dostępem do YouTube’a, Ipli i stron www (zobacz więcej). Cennikowe wydatki Nestlé Polska zwiększyły się w skali roku o 26,2 proc.
Ogromne wzrosty zanotowały natomiast Tesco Polska, który od początku maja reklamuje obniżone ceny (przeczytaj więcej i obejrzyj spot), oraz Coca-Cola Poland Services, która pod koniec kwietnia zaczęła kampanię Coca-Coli pod hasłem „Podziel się radością” (dowiedz się więcej i zobacz spot). Budżet Tesco był prawie cztery razy większy niż przed rokiem, a Coca-Coli - ponad dwa razy większy.
Według ZenithOptimedia Group w całym br. całościowe wydatki reklamowe będą w Polsce o 5,9 proc. mniejsze niż w ub.r. (przeczytaj szczegóły).
Najwięksi reklamodawcy w telewizji, radiu i prasie (wydatki cennikowe, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
V.2013 |
V.2012 |
Aflofarm |
70 857 902 zł |
93 453 245 zł |
Unilever Polska |
58 061 656 zł |
75 037 341 zł |
PTK Centertel |
55 347 233 zł |
57 525 614 zł |
Polkomtel |
41 684 610 zł |
29 676 884 zł |
T-Mobile Polska |
40 649 935 zł |
39 330 078 zł |
Nestlé Polska |
38 460 047 zł |
30 479 412 zł |
Tesco Polska |
38 393 552 zł |
9 996 034 zł |
reklama drobna |
35 658 712 zł |
40 060 730 zł |
reklama wspólna |
31 996 719 zł |
38 071 416 zł |
Coca-Cola Poland Services |
31 975 719 zł |
14 772 625 zł |
wszyscy reklamodawcy |
2 547 933 653 zł |
2 352 754 918 zł |
Dołącz do dyskusji: Polkomtel, Nestlé i Tesco z większymi wydatkami reklamowymi, w dół Aflofarm i Unilever (TOP 10)